פארק השמיטה

מרכז מבקרים חדש לשנת השמיטה, "פארק השמיטה", נפתח היום (שני) בגן הבוטני בירושלים.

באירוע השתתפו הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, מנכ"ל המשרד לשירותי דת אלחנן גלט והרב יוסף צבי רימון, רב הפרויקט מטעם "מרכז הלכה והוראה".

המיזם מכיל בתוכו למידה חוויתית דרך כלים טכנולוגיים, אינטראקציה קבוצתית וממשק עם הגן הבוטני-האוניברסיטאי ותוכנו. המיזם מיועד לבתי ספר, קבוצות תיירים מחו"ל, ארגונים ומבקרים פרטיים.

מטרת הפרויקט היא "ליצור שיח יהודי עולמי חדש במגוון תחומים דרך החיבור השורשי לערכי השמיטה''. הפרויקט יביא להעמקת הידע בהלכות השמיטה באופן חוויתי לכל המעוניין ויעביר מסרים ערכיים לציבור הרחב.

כאמור, בראש הפרויקט עומד הרב יוסף צבי רימון, אשר בנוסף מוביל את מרכז הלכה והוראה ואת ארגון ''תעסוקטיף''.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, אמר כי "שנת השמיטה מבשרת בשורה של התחלה חדשה ומציבה בפנינו הזדמנות ליצור שיח יהודי- ערכי בנושאים של חיבור לאדמה, מנוחה לאדם ולטבע, מצוות של בין אדם לחברו ועוד.

"פארק השמיטה מאפשר לנו לקרב דתיים, חילונים ומסורתיים מכל הגילאים ושכבות האוכלוסייה, תלמידי בתי ספר וחיילים לערכי השמיטה היהודית והוא מהווה פרויקט אחד בשורה של יוזמות שהמשרד לשירותי דת מפעיל בכדי לקרב את מסורת ישראל לעם ישראל".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אלחנן גלט, הוסיף כי "חשוב לנו להדגיש את החיבור השורשי לערכי השמיטה ופרויקט זה מהווה אבן דרך בתהליך זה. אני שמח שדרך הפארק אנו מסוגלים לחבר את כל עם ישראל לשנת השמיטה על כל אופניה בסיס לאחדות הכללית ויביא להיכרות מעמקיה עמה''.

הרב רימון סיפר כי ''פארק השמיטה הוקם במגמה להנגיש את השמיטה לציבור הרחב. בפארק השמיטה נפגשים אנו עם הצד החקלאי, עם עולם הטבע של השמיטה. אח"כ עוברים ניווט סלולארי דרך העצים בגן ולומדים כיצד מיישמים את ערכי השמיטה במציאות מודרנית, כיצד מקדמים את החברה בישראל להיות יותר ערכית ויותר מוסרית.

''מגמתנו היא לחבר בין יהדות, ערכים והנאה. ילדים, נוער, חיילים, סטודנטים ומבוגרים עוברים חוויה מרתקת ומלמדת, ובסופה ניצבים מול עץ המעשים הטובים. כל מבקר צריך לקבל על עצמו מעשה טוב בשנת השמיטה. ניתן לראות פתקים של ילדים, נוער ומבוגרים שמוכנים להוסיף טוב בעולם. בעזרת ה' שנזכה להוסיף טוב, להאיר אור ושמחה בעם ישראל".