יהודה וינשטיין
יהודה וינשטייןצילום: פלאש 90

ועדת הבחירות המרכזית צפויה להתכנס ביום חמישי השבוע ולדון בשורה של בקשות פסילה.

מרבית הבקשות צפויות להידחות על הסף, אולם בקשה אחת צפויה לרכז את עיקר תשומת הלב, הבקשה לפסילת מועמדותה של ח"כ חנין זועבי.

מדובר למעשה בשתי בקשות, האחת מטעם קבוצת חברי כנסת מישראל ביתנו, והשניה מטעם קבוצת ח"כים מהליכוד, אשר לשתיהן סיכוי לזכות ברוב.

עם זאת, הערב (שלישי) דווח ב"הארץ", כי מסתמן שהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, יפרסם עוד לפני ההצבעה חוות דעת המתנגדת לפסילה.

לחוות דעת כזו שתי משמעויות. הראשונה היא השפעה אפשרית על דרך הצבעתם של נציגי הרשימה המשותפת למפלגות העבודה והתנועה בועדה. נזכיר כי בשבוע שעבר החליטו ברשימה לתמוך בבקשת הפסילה, אולם בהמשך הסתמנה נסיגה מההחלטה, על מנת שלא לסכל אפשרות שנציגי הרשימה הערבית המשותפת ימליצו לנשיא המדינה על יצחק הרצוג כמועמדם להרכבת הממשלה.

השפעה אפשרית שניה היא על פסיקת בג"ץ, אשר סוגייה זו תגיע לפתחו בודאות במידה שהוועדה אכן תחליט לפסול את מועמדותה של זועבי.

מקורה של ההערכה לפיה וינשטיין מתכוון להתנגד לפסילה, בבקשה חריגה שהגיעה מטעם היועמ"ש לפרקליטה של ח"כ זועבי, עו"ד חסן ג'בארין מהמרכז המשפטי "עדאלה".

לשכת היועמ"ש ביקשה תצהיר חתום על ידי זועבי בו היא מבהירה את עמדותיה לגבי הצהרות ומאמרים שצורפו לבקשות הפסילה שהוגשו על ידי הליכוד וישראל ביתנו.

לפי גורמים המעורים בפרטים, העובדה כי זועבי התבקשה למסור תצהיר חתום על ידה ולא רק מכתב תשובה של עורך הדין, מעידה כי וינשטיין נוטה להתנגד לפסילת מועמדותה, ועל כן מבקש הבהרות שיחזקו את עמדתו זו.

בתצהירה מבהירה זועבי, כי "מעולם לא קראתי לתמיכה במאבק מזוין; מעולם לא תמכתי במאבק מזוין; מעולם לא כתבתי מאמר התומך במאבק מזוין וכי מעולם לא נאמתי נאום המצדד במאבק מסוג זה".