גיזום עצים בחוף דוגה
גיזום עצים בחוף דוגהצילום: דוברות איגוד ערים כנרת

צוותי פיקוח וניהול החופים של איגוד ערים כינרת ורשות ניקוז ונחלים כינרת עמלים בימים האחרונים על ביצוע גיזום בטיחותי בעצים שלחופי הכינרת. זאת כחלק מההכנה למערכת החורפית הצפויה בהמשך השבוע.

לצורך ביצוע עבודות הגיזום מתקיים מידי שנה סקר עצים על ידי אגרונום מוסמך מטעם משרד החקלאות, במהלכו ממוספרים, מסומנים ומצולמים כל העצים בחופי איגוד ערים כינרת, נערך להם מיפוי על גבי תשריט, ומעודכנת תעודת הזהות הממוחשבת של כל עץ.

בהתאם לסקר מטופלים העצים בהרמת נוף, גיזום בטיחותי ואף כריתה של עצים מסוכנים בהתאם לצורך, תוך קבלת אישור מהקרן הקיימת לישראל.

דנה בכר, מנהלת האגף לניהול חופים ברשות ניקוז ונחלים כינרת אומרת, כי כל החופים שבאחריות איגוד ערים כינרת מטופלים באופן שוטף מבחינה בטיחותית על מנת למנוע ככל הניתן נפילת ענפי עצים וקריסת של עצים. "אנו בהחלט נערכים לקראת אירוע מזג האוויר הסוער הצפוי השבוע, עם רוחות עזות. נפילת ענפי עצים, או קריסה של עצים, עלולה להיות מסוכנת לנופשים ומבקרים בחופים. צוותים שלנו עובדים לאורך כל השנה בתחזוקה והפעלת החופים. כמו כן אנו דואגים למיפוי ותחזוקה של העצים והצמחייה בחופים ודאגה גם בעונת החורף ומוכנות לקראת עונת הקיץ, כך שכל עם ישראל יוכל ליהנות מבילוי איכותי בכינרת" אומרת בכר.