איימן עודה, יו"ר הרשימה הערבית המאוחדת, הגיע היום (חמישי) לעיר לוד יחד עם ח"כ דב חנין, כדי למחות על הרס הבית השייך לאישה ערבייה וארבעת ילדיה, שנבנה באופן בלתי חוקי.

עודה מתח ביקורת על התנהלות העירייה. "רק מנטליות פושעת יכולה להצדיק הריסת בית של אם חד-הורית וארבעת ילדיה ואת השלכתם לרחוב. הם גורשו בגלל שהם ערבים, ולא בגלל שום סיבה אחרת", טען.

"הם בנו את ביתם על אדמתם, ותוכנית המתאר אושרה לפני כמה חודשים. כל שנדרש מהעירייה, הוא לתת תוקף חוקי לבית ולא להרוס אותו", הוסיף יו"ר הרשימה הערבית והבטיח לצאת למאבק. "הזכות לחיות תחת קורת גג היא חזקה יותר מאשר ההתעמרות המשפטית של הממסד. כשהחוק הוא בלתי-צודק - הצדק יגבר על החוק".

שלשום, בעקבות הרס הבית, קיבל ראש העיר לוד יאיר רביבו גידופים ואיומים נגדו. בתגובה אמר כי לא יסבול את ההסתה הפרועה נגדו מצד הקיצונים במגזר הערבי. "אני מתעקש לשמור על חוקי מדינת ישראל. כך אירע היום כשהרסנו בית לא חוקי שנבנה ללא היתר בנייה, ודווקא באזור שאנו עמלים קשות להכשרתו.

"אני מקבל קללות, דברי הסתה ואיומים. אך אני שם מבטחי בבורא עולם ובשליחיו, כיוון שאני פועל בדרך הישר וללא משוא פנים'', הבהיר.

לדבריו, לצד פעילותה של העירייה לרווחת תושבי לוד, שמה העירייה דגש מרכזי בנושא אכיפת החוק והסדר בעיר, בכלל זה אכיפת חוקי התכנון והבנייה. "בעניין זה נוקטת העירייה במדיניות נחושה ומחמירה כנגד כל בנייה בלתי חוקית חדשה וללא משוא פנים, תוך טיפול בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות ביצוע צווי הריסה מינהליים, בין אם באוכלוסייה הערבית או היהודית בעיר.

"זאת ועוד, בנייה בלתי חוקית מסכלת כל אפשרות לתכנון ראוי ופוגעת באמות מידה, בתקנות בטיחות ובכללים המעוגנים בדרישות החוק, ולפיכך מצופה מכל המעוניין לבנות בתחומי העיר לפנות כמקובל למחלקת ההנדסה לקבלת היתר בנייה כחוק", הוסיף יאיר רביבו.

בנוגע להריסת הבית המדובר סיפר ראש העיר כי בניגוד לנטען, האישה הערבייה וילדיה לא נזרקו לרחוב. "היא נכנסה בכוח לבית לפני כ-3 שבועות על אף שהודבק צו ההריסה ולאחר שבית המשפט דחה את בקשתה. האישה גרה במקום אחר לפני כן, כך שהייתה לה אפשרות להתפנות באופן מסודר ולהימנע מביצוע הריסה ופינוי בכוח.

"הנחיתי את גורמי הרווחה של העירייה לעקוב מקרוב, לטפל בילדים ולהעניק כל סיוע אפשרי, לרבות מענה בציוד ראשוני ובסיסי למשפחה", הוסיף רביבו. "מי שמכיר אותי יודע היטב עד כמה הרגישות והאנושיות הם תכונותיי הבולטות.

"כל הריסה כזו, בין אם במגזר היהודי או הערבי קורעת אותי לגזרים, אולם כאשר המדובר בחוק וסדר ומניעת אנרכיה, נדרשת מידה לא מבוטלת של נחישות, כדי לבלום את תופעת הבנייה הבלתי חוקית אשר התפשטה בעבר לממדים אדירים בלוד".