זועבי: אנחנו פלסטינים
צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

ועדת הבחירות המרכזית דנה הבוקר (חמישי) בעתירות שהוגשו לפסילת מועמדותם של חברת הכנסת חנין זועבי וברוך מרזל בבחירות לכנסת ה-20.

מהומה התפתחה הן בשעת נימוק בקשות הפסילה והן בשעת תשובתה של חברת הכנסת זועבי, כאשר חברים בועדה קראו קריאות ביניים לעבר הדוברים.

הבוקר הודיעה רשימת העבודה-התנועה כי תתמוך בשתי בקשות הפסילה הן של זועבי והן של מרזל.

זועבי אמרה בועדה, כי "הכיבוש הוא מקור האלימות. האם מישהו מהנוכחים פה לא שם לב שמגישי הבקשות עצמם הופכים עם שלם לטרוריסטים. עד עכשיו אין עם אחד שכונה עם טרוריסט חוץ מהעם שלי". זועבי הוסיפה, כי "אנחנו חלק מהעם הפלסטיני, אנחנו פלסטינים".

"מי שלא מגנה הרג של מאות ילדים בעזה הוא תומך טרור. מפריע לאלו שרוצים לפסול אותי שאני פלסטינית שרוצה להמשיך להיות פלסטינית גם בתוך הכנסת. זה מה שמפריע להם", אמרה.

במהלך דבריה קראו לעברה הנוכחים, "יש כיבוש בפריז? יש כיבוש אצל דאע"ש?". בנוסף טענו נגד זועבי, "את לא מייצגת את הציבור הערבי-ישראלי, את פוגעת בהם".

יו"ר מפלגת יחד, אלי ישי, אף קרא לעברה "לכי לעזה".

ח"כ יריב לוין (הליכוד) אשר הגיש את העתירה כנגד ח"כ זועבי בשם המפלגה אמר כי "התנהגותה של ח"כ זועבי בכנסת התשע עשרה החמירה באופן קיצוני ושברה שיאים של בוגדנות וחתירה כנגד המדינה. זועבי ביצעה רצף ארוך מאוד של מעשים והתבטאויות אשר בבסיסם תמיכה בטרור והתנגדות לקיומה של ישראל כמדינה כיהודית ודמוקרטית".

"היועץ המשפטי לממשלה, במקום לפעול לעקירת תופעת זועבי מהשורש, מסתפק בלהיות ׳אזרח מוטרד׳ ונותן שוב אור ירוק להמשך פעילותה למען הטרור מתוך הכנסת ועל חשבון כולנו. מקומה של זועבי אינו בכנסת ישראל, ועל ועדת הבחירות לפסול את מועמדותה לאלתר", הוסיף.