מירי רגב
מירי רגבצילום: תומר נויברג, פלאש 90

חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) התייחסה הבוקר (שישי) ל"דיל הסודי" שחשפה פאינה קירשנבאום, במסגרתו סוכם על בלוק של מפלגות מרכז שיורכב מכחלון, לפיד וליברמן כראש הממשלה.

"הדיל הסודי של 'ישראל ביתנו' להדחת נתניהו נחשף, קשירת הקשר בין ישראל ביתנו לבין לפיד מעורר בי בחילה", אמרה רגב.

רגב הסיקה שתי מסקנות מהסיפור. "האחד, חייבים ליכוד גדול כדי להבטיח את יכולת המשילות של נתניהו כראש הממשלה הבא והשני, בחרת ליברמן- בחרת לפיד, כן לפיד, זה שהפך את הממשלה לגן ילדים ולא אפשר לקדם רפורמות בשל ענייני אגו".

אמש פורסמו בערוץ 2 דברים שאמרה קירשנבאום במפגש סגור של אנשי "ישראל ביתנו", שמאששים את מה שטען ראש הממשלה כשהחליט לפזר את הכנסת וללכת לבחירות.

"לפני הפרשה הזו הסקרים ניבאו לנו בין 16 ל-18 מנדטים וסיכמנו על בלוק עם כחלון ויש עתיד - בלוק מרכז", אמרה קירשנבאום, "לבלוק הזה, בהנחה שנתניהו היה פורש, היינו מחברים את הליכוד ויוצרים בלוק לאומי גדול שבהחלט יכול לפתור הרבה בעיות ולהוביל הרבה מהלכים", הבהירה.

לדבריה המהלך היה יכול לצאת לפועל כיוון שבישראל לא קיים חוק לפיו ראש המפלגה הגדולה מרכיב את הממשלה. 

קירשנבאום הדגישה כי "ישראל ביתנו" תשב רק בממשלת ימין. "אופציה של ממשלת שמאל לא קיימת, הם לא יצליחו להרכיב קואליציה ולא מצליחים להגדיל את הגוש הזה. צריך שתהיה ממשלה של המחנה הלאומי - ורחבה כמה שיותר. אני לא חושבת שבוז'י וציפי צריכים לשבת בה".

במפלגת יש עתיד מסרו בתגובה כי "לא היו דברים מעולם" וממפלגתו של משה כחלון נמסר: "כולנו קמה כדי לנצח את משבר הדיור ויוקר המחיה, ולא כדי לעשות דילים". ב"ישראל ביתנו" סירבו להגיב לדברים.