נתניהו: הטרור של האסלאם הכה שוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות לפיגועי הטרור אמש והלילה בקופנהגן שבדנמרק.

"שוב היכה הטרור של האסלאם הקיצוני באירופה, הפעם בדנמרק. אנחנו שולחים את תנחומינו לעם הדני וגם לקהילה היהודית בדנמרק", פתח נתניהו. "שוב נרצחו על אדמת אירופה יהודים רק בגלל היותם יהודים, וגל הפיגועים הזה צפוי להימשך, ובכללו גם התקפות אנטישמיות רצחניות.

לדבריו, "היהודים זכאים כמובן להגנה בכל מדינה ומדינה, אבל אנחנו אומרים ליהודים, לאחינו ואחיותינו: ישראל היא הבית שלכם. אנחנו נערכים וקוראים לקליטת עלייה המונית מאירופה. אני מבקש לומר לכל יהודי אירופה, ויהודים באשר הם: 'ישראל היא הבית של כל יהודי'".

ראש הממשלה ציין, כי "היום אנחנו נביא לממשלה תכנית לעידוד קליטת עלייה מצרפת, בלגיה ואוקראינה בסך של 180 מיליון שקל. אנחנו נביא בהמשך עוד תכניות. ליהודי אירופה, ליהודי העולם, אני אומר: 'ישראל מחכה לכם בזרועות פתוחות'".

נתניהו הוסיף וציין, כי "בנוסף אנחנו מביאים היום לממשלה החלטה שתבצר את עוצמתה של ישראל בתחום הסייבר. האיום שנשקף בתחום הסייבר יכול לשתק מדינות. זה איום אסטרטגי שיכול להיות משתק ופוגע לא פחות מאיומים אחרים, בתחומים מסוימים אף יותר, ואנחנו חייבים להיות ערוכים אליו ברמה הלאומית וברמה הבינלאומית. בהמשך להקמת מטה הסייבר, שעשינו לפני שנים אחדות, אני מביא היום לממשלה הצעה להקים רשות לאומית לניהול ההגנה הלאומית בסייבר בתחום האזרחי".

"תחום הסייבר הוא תחום דינאמי, הוא משתנה חדשות לבקרים, אנחנו צריכים גופים שמתמקצעים בתחום הזה, שמחויבים לתחום הזה, שעוסקים אך ורק בתחום הזה, וגם מהווים חוליות קישור ליתר הגופים שעוסקים בתחום זה, חלק מהם באופן חלקי וחלק מהם באופן יותר שלם", הדגיש נתניהו. "ישראל היא מעצמת סייבר. המטרה שלנו היא להמשיך ולשכלל את היכולת שלנו בתחום החיוני הזה, חיוני לביטחונה של ישראל וחיוני לעתידה".