מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהthinkstock

פרקליטות מחוז ת"א הגישה הבוקר (ראשון) לביהמ"ש המחוזי בעיר כתב אישום נגד טומי בלאיש, בן 34 מתל אביב, ורוברט בלחסן, בן 55 מהרצליה.

כתב האישום כולל עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עשיית פעולה ברכוש אסור, התחזות כאדם אחר, השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, במהלך שנת 2014 תכננו השניים, יחד עם שותפים נוספים, לרמות חברות בצרפת. לשם כך, שכרו השניים משרד בהרצליה על שם איש קש, שם התקינו במחשביהם תוכנה המאפשרת להתקשר לצרפת באופן שמסתיר את מקור השיחה בישראל. בנוסף, יצרו כתובות דוא"ל בשרתים בחו"ל, אשר נראות ככתובות דוא"ל של בעלי תפקידים בחברות ושל עורכי דין.

בכתב האישום נטען, כי השניים אספו באופן שיטתי מידע אודות מאות חברות בצרפת הכולל מידע פיננסי, מידע אודות בעלי תפקידים, מידע אודות דרכי התקשרות עם החברות ואספו מידע בנוגע לחברות אשר נמצאות בקשרי מסחר עם החברות אותם ביקשו להונות.

כמו כן נטען, כי השניים פתחו חשבונות בנק במספר מדינות באירופה. בין החודשים ינואר ודצמבר 2014 פנו השניים אל חברות שונות בצרפת בדרישה להעברות כספים בהיקף כולל של כ-3.5 מיליון אירו, באמצעות הצגת מסמכים מזויפים של פעילות פיננסית חשאית. בכתב האישום נאמר, כי בסופו של דבר קיבלו לידיהם השניים סכום של כ- 1.76 מיליון אירו.

אישום נוסף מייחס כאמור לשניים עבירות של השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט. ב-13 בדצמבר אשתקד חשדו השניים שמעשיהם נחשפו. בעקבות כך הגיע בלאיש עם אדם נוסף למשרד בהרצליה, ובמשך מספר שעות מחק את תוכנם של המחשבים במשרד ופינה את המשרד מציוד ומסמכים.

בית המשפט האריך היום את מעצרם עד החלטה אחרת.