ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלהצילום: עמית שבי, פלאש 90

הממשלה אישרה את הקמתה של רשות לאומית להגנת הסייבר.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי הרשות תישא באחריות הלאומית הכוללת להגנת הסייבר ותוקם במתווה תלת-שנתי הדרגתי.

הרשות תנהל את פעולות ההגנה כדי לתת מענה מקיף נגד תקיפות סייבר, לרבות טיפול באיומים ובאירועים בזמן אמת. הרשות גם תפעיל מרכז לסיוע בהתמודדות עם איומי סייבר, ה-CERT הלאומי (Cyber Event Readiness Team), במטרה לחזק את חוסנם של כלל הארגונים והמגזרים במשק.

במשרד מציינים כי החלטה זו מסכמת עבודת מטה מקיפה ויסודית, שהצביעה על הצורך בגוף אופרטיבי ייעודי שיוביל את פעילות הגנת הסייבר בישראל בהסתכלות ארוכת טווח מול האיומים הגוברים והמתפתחים.

הרשות תפעל לצד מטה הסייבר הלאומי, אשר ימשיך בהובלת המדיניות הלאומית, בבניין כוח טכנולוגי פורץ דרך ובחיזוקה של מדינת ישראל כמובילה עולמית בתחום הסייבר. הרשות והמטה יהוו מערך סייבר לאומי אחוד במשרד ראש הממשלה, בראשות ראש המטה, ד"ר אביתר מתניה.

בנוסף אישרה הממשלה החלטה העוסקת במהלך לאסדרת שוק שירותי הגנת הסייבר – הכולל בעלי מקצוע, מוצרים ושירותים רלוונטיים באמצעות יחידה ייעודית שתוקם במסגרת הרשות החדשה.

ראש מטה הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה, ציין כי מדובר החלטה היסטורית ש"תעצב את ההתמודדות של מדינת ישראל עם איומי הסייבר בעשורים הקרובים".

"מהלכים אלה יבצרו את חוסנו של המשק ויעודדו את הצמיחה בו", הוסיף ד"ר מתניה, "מדינות מפותחות רבות רואות בישראל מודל לחיקוי בגישתנו החדשנית והפרואקטיבית להזדמנויות ולאיומים בעידן הסייבר. ההחלטה תבסס את מעמדה החשוב של ישראל כמובילה גלובלית בתחום זה".