ההתכנסות של בנות הפרויקט הצרפתי ביום ההלוויות של ההרוגים בצרפת
ההתכנסות של בנות הפרויקט הצרפתי ביום ההלוויות של ההרוגים בצרפתצילום: צילום: דוברות גבעת ושינגטון

עשרות הורים יהודים מצרפת פנו לפרויקט הצרפתי בקריית החינוך גבעת ושינגטון, בבקשה להעלות את בנותיהן ארצה ולרשום אותן לפרויקט. כך מספר יקי סעדה, מנכ"ל קריית החינוך גבעת ושינגטון. לדבריו הפניות התגברו לאחר הפיגוע במרכול הכשר.

"בנוסף, הגיעו פניות של מורים מצרפת שמעוניינים לעזוב את מקום עבודתם בצרפת ולהגיע ללמד בפרויקט הצרפתי גבעת ושינגטון. חברי הנהלת קריית החינוך פועלים כל העת מול המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך וגורמים נוספים כדי להיערך לגל העלייה המאסיבי שצפוי להגיע בקרוב ולהעניק באופן מיידי בית חם וסביבת לימודים המותאמת במיוחד לבנות הצרפתיות שיעלו", הוסיף סעדה.

הקריה החינוכית גבעת ושינגטון, הסמוכה לאשדוד, כוללת בתוכה 9 מוסדות חינוך. בתוך כך בי"ס תיכון לבנות מצרפת הלומדות את תכנית הלימודים של משרד החינוך הצרפתי ונבחנות בבחינות הבגרות של ממשלת צרפת. במסגרת זו לומדות למעלה מ- 60 בנות.

"אנו יוצאים מתוך הנחה שחלק ניכר מהעולים האמורים להגיע ימצאו את מושבם בעיר אשדוד כמו גם מתוך הניסיון החיובי ביותר של התיכון הצרפתי בקריית החינוך". אומר בנצי דל, יו"ר הנהלת קריית החינוך גבעת ושינגטון.

"אנו פונים בקריאה דחופה, להיערך לקליטת בנות עולות מצרפת למסגרת לימודים על יסודיים ז' – י"ב ואף למכללה האקדמית לחינוך. אנו ערוכים לטפל בכל הנדרש כדי לקלוט בנות עולות במסגרת פנימייתית ובמסגרת אינטרנית אך אנו חייבים לקבל סיוע דחוף ביותר בבניית כיתות לימוד. אנו מוכנים להתחיל מידית בבניית הכיתות. יתר על כן, אנו מסוגלים להתחיל בכוחות עצמנו, אם אכן נקבל הבטחה להרשאה תקציבית".

"אנו, העם היהודי בכלל ויהודי צרפת בפרט עוברים תקופה לא פשוטה". מתארת רחל קנובלוך, מנהלת הפרויקט הצרפתי גבעת ושינגטון ועולה מצרפת בעצמה.

היא סיפרה כי "הכאב שאנו חשות בימים אלה, הן המורות והן התלמידות, הוא קשה מנשוא. הטקסים שנערכו לזכר הנרצחים קיבלו עצמה אדירה ותחושת ההזדהות של הבנות הוציאה מהן רגשות כאב ותפילות רבות. קיבלתי בחודש האחרון פניות רבות מיהודים בצרפת שמעוניינים לשלוח את בנותיהן לפרויקט ואנו כבר פועלים בברכת הנהלת גבעת ושינגטון ובשיתוף עם המינהל לחינוך התיישבותי כדי לצרף אותן לשורותינו ולספק את כל צרכן".