עיוור
עיוורThinkstock

אפליקציה חדשה שמטרתה לסייע לעיוורים וכבדי ראייה הושקה לאחרונה.

עיוורים וכבדי ראייה מנהלים חיים כמעט רגילים - לומדים, עובדים, מתחתנים ומחפשים תמיד את חברת הסלולר הזולה ביותר. הם מצליחים בקלות לצלוח משימות שמהזווית שלנו נראות בלתי אפשריות, ללא היכולת לראות.

אנחנו כל כך נדהמים מהמחשבה על האתגרים הגדולים העומדים בפני העיוורים, שלפעמים אנחנו שוכחים את המשימות הקטנות והיומיומיות שהם נדרשים לבצע.

מה עושה כבד ראייה כשהוא לא בטוח אם החלב בתוקף? איך הוא אמור לדעת מה מכילה קופסת השימורים שלפניו ואיך הוא יקרא את המכתבים מהביטוח או מהבנק?

'BE MY EYES' הוא מיזם חברתי המחבר בין עיוורים לאלו המסוגלים לראות. בכל פעם שאדם כבד ראייה יצטרך את עזרתכם, האפליקציה תדאג לשלוח לכם התראה, ובעזרת שיחת וידאו קצרה תוכלו לסייע לעיוור ולהיות העיניים שלו לכמה דקות. פשוט, קל ומקסים.

האפליקציה זמינה ב-App store והמפתחים מבטיחים גרסה לאנדרואיד בקרוב.

לאחר הורדת האפליקציה, תדרשו להשלים תהליך רישום קצרצר, במהלכו תתבקשו לציין אילו שפות אתם דוברים, כדי לקבל פניות רלוונטיות בלבד. אחרי כל זאת, תצורפו באופן רשמי למאגר הקסום הזה שמונה כעת יותר מ-100 אלף מתנדבים וכ-8,000 עיוורים.

'BE MY EYES' היא דוגמא נהדרת לדרך שבה הטכנולוגיה יכולה לסייע לבני אדם לעזור ולהועיל זה לזה, בקלות ומכל מקום על גבי הגלובוס. 

Be My Eyes - helping blind see from Be My Eyes on Vimeo.