אורבך בטקס חלוקת הפרסים
אורבך בטקס חלוקת הפרסיםצילום: איקי מימון

חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) ספד היום (שני) לחברו השר אורי אורבך ז''ל.

בין השניים נרקם קשר משמעותי על אף חילוקי הדעות הקשים ביניהם, כמעט בכל תחום. גילאון הגיע הבוקר להיפרד מאורבך בבית החולים ואף היה שותף לאמירת "שמע ישראל" ופרקי התהילים בעת יציאת הנשמה.

"נפרדתי היום מיריבי אהובי אורי אורבך", אמר. "היכרתיו כמעט לפני עשרים שנה עת מילאתי את מקומו של אברי גלעד בתכנית 'המילה האחרונה' בגלי צה"ל. התאהבתי באורי ממבט ראשון - מה שלא היה קשה במיוחד כי כולם התאהבו בו כך, היה קל מאוד להתאהב באורי''.

גילאון תיאר את אורבך כאדם שנון, מחודד, בעל מקורות של הומור יהודי טוב ובעיקר איש שלא היה בו זדון. "הוא היה טוב לב, נדיב, חכם וצנוע, חומרים שמהם מורכבת האצילות. 

סיכום הלוויית השר אורי אורבך ז"ל

"מערכת היחסים בינינו הייתה דיאלקטיקה מוחלטת של ניגודים ובסוגיות שלא הסכמנו בהן, לא הסכמנו על שום דבר אף פעם. כפי שכבר נכתב כאן הברכה ההדדית שלנו הייתה שתהיה לך הצלחה גדולה במפלגה קטנה, אבל בפועל המשותף בינינו היה הרבה יותר גדול מהמפריד''.

בנוגע לחילוקים הדעות בין השניים אמר גילאון כי "על השקפת עולם שחלק ממנה היה ודאי מוטעה (כמובן אצלו), אבל אני תמיד מברך אנשים שיש להם דעות נחרצות הפוכות ב-180 מעלות משלי על פני תרבות הריק הפוליטי והאימוץ האופורטוניסטי של עמדות''. 

לדבריו, בסופו של דבר אורבך היה סוציאליסט מבית המדרש של הפועל המזרחי. ''שכיית חמדת תרבותית ממש, אי של מקוריות בים של שיממון.

''אם הוא נמצא במימד אחר עכשיו והוא קורא שורות אלה אני רוצה לומר לו שאהבתי אותו אהבת נפש ולמדתי ממנו המון, ויש לי אליו רק טענה אחת, שהוא לא החזיר לי את הצנצנת הריקה של החזרת שהכנתי עבורו בערב ליל הסדר. אני מתייצב לצד מיכל והילדים כחלק מהמשפחה''.