עובד חברת חשמל
עובד חברת חשמלצילום: יוסי וייס

חברת החשמל השלימה הכנותיה לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי מחר. מנכ"ל החברה, אלי גליקמן, הכריז על מצב כוננות בחברת החשמל הכולל גם את פתיחת מטה ההפעלה הארצי של החברה במרכז הארץ, זאת בנוסף לחדרי המצב שיפתחו במחוזות החברה הפרושים ברחבי הארץ.

במטה ההפעלה הארצי נמצאים גם נציגי גורמים נוספים ממשרדי הממשלה וגופי החירום להגברת התיאום ושיתוף הפעולה בין הגופים.

היערכות חברת החשמל כוללת תגבור גנרטורים ורכבי שטח באזורים מרוחקים ורגישים, ניוד עובדים לתגבור באזור ירושלים והצפון, איוש מקסימלי של מוקדי השירות 103, כוננות מלאה של ציוותי עבודה לתיקונים וציוד כבד הכולל במות הרמה ומנופים ליציאה מידית לשטח, תיאום והידוק הקשר לקראת הסופה עם רשויות מקומיות וגורמים נוספים.

יו"ר החברה, האלוף ( במיל.) יפתח רון טל, הדגיש כי "עברנו השנה מספר אירועי מזג אוויר סוערים ובהם הוכיחו עובדי חברת החשמל את מחויבותם, נחישותם והתגייסותם המלאה לעבודה בתנאים קשים, בכל מקום ובכל שעה. אני סמוך ובטוח שעובדי החברה יוכיחו פעם נוספת את מחויבותם לאספקה סדירה של חשמל לציבור".

כחלק מהיערכות שוטפת לקראת החורף ביצעה חברת החשמל במהלך כל השנה עבודות גיזום, חיזוק מערכת ההולכה, שטיפת קווים. לפני תחילת החורף קיימה החברה חורף רחב היקף שבחן תרחישי קיצון הכוללים מצבי מזג אוויר סוערים ביותר.

עקב מזג האוויר הסוער עלולים להיחסם צירי תנועה ( שלג, הצפות, חסימות על ידי משטרת ישראל או גורמי החירום) ולהיגרם בעיות נגישות בשטחים פתוחים – ובשל כך עלולים להתעכב גם ציוותי חברת החשמל בהגעתם לתיקון פגיעות מזג האוויר ברשת החשמל.

הנחיות לציבור - כך תיערכו לסופה

  • במקרה של חוטים קרועים או פגיעה במתקני חשמל, אנו מבקשים מהציבור להתרחק מהמקום ולדווח לחברת החשמל מיידית – להתקשר 103 – מרכזי השירות של חברת החשמל, או למוקד 100 של מטרת ישראל.
  • החברה קוראת לציבור לגלות עירנות לחזק חפצים ואביזרים, שעלולים להינתק ולהתעופף ברוח, ולפגוע בתיילי החשמל: תריסים שאינם מחוברים כראוי, מכסי מיכלים, קולטים ודוודים על הגג, אדניות, עציצים וכדומה
  • ניתן לקבל מידע על תקלות/ להודיע על מפגע בטיחותי גם באתר האינטרנט, בדף הפייסבוק ובאפליקציה של חברת החשמל.