מורידים את השלג מהאוטו
מורידים את השלג מהאוטופלאש 90

בשל השלג בירושלים חוששים ברבנות העיר כי העירוב העירוני ייפגם וקוראים לתושבי העיר לעקוב אחר העדכונים ולהיערך לאפשרות שבשבת הקרובה לא יהיה ניתן לטלטל ברחובות ירושלים.

הרב אברהם משה קצנלנבוגן, הרב הפוסק האחראי על מחלקת העירובין ברבנות והמועצה הדתית בירושלים, סקר את מצב העירוב בעיר וסייר יחד עם רבה של ירושלים הרב אריה שטרן בתוואי העירוב.

הרב קצנלבוגן סיפר כי כחלק ממסקנות השלג שירד לפני מספר שבועות, רבני ומפקחי "המרכז לעירובין באה"ק" בראשות הרב הראשי הרב שטרן, עמלו בימים האחרונים על מנת להסיר מכשולים אפשריים, לחדש קווי ערוב ולהוסיף גיבויים שונים בכמה מחלקי העיר, במיוחד בצד המזרחי של העיר.

"הפעולות שנעשו השבוע, נותנים בטחון נוסף לכשרותו של העירוב", אמר הרב קצנלבוגן וסיפר כי העירוב הכללי,והרובעי, בירושלים, נבדק אתמול ולפי שעה העירוב תקין.

עם זאת, מסר הרב, שבמידה ותהיינה התפתחויות מזג אויר קיצוניות, והשלג ייערם, הניסיון מלמד שיתכן שיהיה חשש לכשרות העירוב, ולפיכך כמובן, כדאי לכל אחד ואחד להיערך למצב בו ייאסר הטלטול. עדכונים שוטפים יימסרו לתושבים במספר טלפון מיוחד רב קווי, שנפתח במיוחד על ידי מחלקת הערוב, ומספרו הוא 0723323350.

בטלפון זה יימסר מצב הערוב בכל שעה, עד לכשעתיים לפני כניסת השבת. כמו כן, תנתן הדרכה מעשית לעריכת "ערובי חצרות" בחצרות ובבתים משותפים וגם בבניינים וכן פרטי הלכה על הוצאת חפצים מיוחדים בדרכים מותרות.