הרב שלום כהן
הרב שלום כהןצילום: פלאש 90

בש"ס לא נבהלים מהמהומה שחולל נשיא מועצת החכמים הרב שלום כהן, שאמר כי ההמנון הלאומי - "התקווה" הוא "שיר מטומטם".

"איש לא ילמד את חכם שלום כהן שגדל כל ימיו בירושלים שבין החומות מהי ציונות ומהו היחס לארץ ישראל", אומרים במפלגתו של אריה דרעי. ''זכותו וחובתו של חכם שלום כהן  לחשוב שהמקורות של תורת ישראל שליוו את עם ישראל אלפי שנים ומדברים על הכמיהה והשיבה לציון עדיפים עשרת מונים על שיר שנוצר רק בעשורים האחרונים''

בש"ס טוענים כי יש לכבד כל אדם ש"מתחבר לציון" בדרכו שלו. "מה שחשוב זה עצם החיבור של עם ישראל למולדתו ולא הדרך שבה הוא נעשה", הגיבו במפלגה.

הרב שלום כהן אמר את הדברים החרדים במהלך כנס בחירות שהתקיים בצהריים בנתיבות. בדבריו סיפר על הקשר העמוק שהיה לו עם הרב עובדיה יוסף זצ"ל. "ליוויתי את מרן 60 שנה", סיפר הרב כהן, "אין אצלו דבר אחר חוץ מתורה בהכתרה של רב היינו במקום, היינו יושבים אחד ליד השני, בסוף ההכתרה של יצחק ניסים התחילו לשיר 'כל עוד בלבב' וחשבתי – 'אלה משוגעים', אני לא עמדתי. הרב עמד".

בהמשך תיאר הרב כהן כי שאל את הרב עובדיה מדוע עמד. "'אמרתי עלינו לשבח'. איש אמיתי, הוא לא רצה שהשיר המטומטם הזה ישפיע עליו משהו", סיים הרב כהן את סיפור ''התקווה'' והרב עובדיה יוסף.

יצוין כי על פי סקר מכון הסקרים TRI שבוצע עבור נענע 10 ופורסם היום עולה כי ש"ס ו'יחד' של אלי ישי משתוות כשכל אחת מקבלת 5 מנדטים.