בכנס בחירות בנתיבות תקף הרב דוד יוסף בחריפות את מפלגתו של אלי ישי המשלבת דתיים לאומיים ונשמעת גם לגדולי תורה חובשי כיפות סרוגות.

הרב יוסף סיפר כי בעבר הצטווה על ידי אביו הרב עובדיה יוסף זצ''ל שלא לשבת בשולחן אחד עם רב ידוע, כהגדרתו, המשתייך לציונות הדתית.

"לפני פחות משנתיים כשאחי הגדול הגאון הרב יעקב הלך לעולמו, עשו לו איזה ערב אחד לזכרו בירושלים. מתקשר אלי אברך, אמר לי 'שמך מופיע במודעות לצידו של אותו רב דתי לאומי'. אמרתי לו לי יש דעת תורה, אלך לשאול. מה שאבי יורה לי, כך אעשה''.

הרב יוסף הסביר את ההתלבטות. ''מצד אחד כבודו של אחי הגדול, מצד שני, לשבת בשולחן אחד עם אותו איש, מראשי הרבנים שלהם שהיום הולך עם המתפלגים. אמר לי אבי מורי: 'אסור לך לשבת עם האיש הזה'''.

בשלב הזה עבר הרב יוסף לתקוף בחריפות את רבני הציונות הדתית. "והיום הולכים איתו במפלגה אחת. שעטנז. הם קוראים לזה אחדות? יחד שבטי ישראל? זו לא התורה שלנו, זה לא הצביון שלנו. כל האמצעים כאן כשרים. לערבב קודש וחול ללכת עם אותם אלה שרדפו אותנו ושונאים אותנו, וקוראים לזה אחדות.

"אנחנו יודעים מה התוצאות כל פעם לאחדות כזו. גדולי ישראל האמיתיים מאז קום המדינה התנגדו בכל כוחם להליכה משותפת עם הדתיים הלאומיים מהסוג הזה. עם שונאי התורה הללו. אנחנו בני תורה, אנחנו עולם התורה".