מחיר הכעס המצרי. ג'ון קרי
מחיר הכעס המצרי. ג'ון קריפלאש 90

מזכיר המדינה של ארה"ב, ג'ון קרי, הבהיר הערב (שלישי) בדיון בועדת החוץ של הסנאט כי מוקדם לברך על הסכם עם איראן בסוגיית הגרעין.

"כל מי שרץ עכשיו וקופץ לומר 'אנחנו לא אוהבים את ההסכם' או משהו בסגנון, לא יודע על מה הוא מדבר. אין כל עסקה עדיין", אמר קרי תוך שהוא משגר עקיצה ברורה לעבר ראש הממשלה נתניהו.

קרי הדגיש כי כלל לא בטוח שיושג הסכם סופי בנושא הגרעין עד תאריך היעד שנקבע, בסוף חודש מארס. "אני לא יודע אם אפשר להגיע להסכם".

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה נתניהו לדיווחים על ההסכם המתגבש עם איראן, "לצערי, המידע שמגיע אליי בימים האחרונים מאשש הרבה מהחששות שלנו לגבי ההסכם המתגבש בין המעצמות לבין איראן. ההסכם הזה, אם אכן ייחתם, יאפשר לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית. כלומר, בהסכמת המעצמות, איראן תקבל רישיון לפתח ייצור פצצות, וזאת מדינה שמצהירה בגלוי על כוונתה להחריב את מדינת ישראל".

לדבריו, "זהו הסכם רע שמסכן את עתידנו. חובתי כראש הממשלה לעשות כל מה שניתן כדי למנוע הסכם זה, ולכן אצא לוושינגטון כדי לדבר בפני הקונגרס האמריקני, כי הקונגרס האמריקני עשוי להיות הבלם האחרון לפני ההסכם של המעצמות ואיראן".

האלוף במילואים יעקב עמידרור, שהיה היועץ לביטחון לאומי של רה"מ נתניהו, אמר כי ראש הממשלה החליט שמניעת הסכם רע עם איראן חשובה יותר מהקשרים האישיים שלו עם הנשיא אובמה. עמידרור אמר לסוכנות הידיעות "בלומברג" כי ההחלטה של הנשיא האמריקני לחתום על הסכם פירושה התעלמות מצורכי הביטחון החיוניים ביותר של ישראל וכי המהלך ישאיר "שריטה", כלשונו, בקשרים בין שתי המדינות.