אביב גפן
אביב גפןפלאש 90

ביקורת חריפה נשמעת סביב החלטתו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, להופיע באירוע בו ישתתף הזמר אביב גפן. זאת על רקע התבטאויותיו החריפות והגסות כלפי ראש הממשלה.

הנשיא צפוי להשתתף בטקס הממלכתי לציון יום שחרור אילת, אירוע הצפוי להתקיים ביום חמישי הקרוב. כאמור, באירוע יופיע גם הזמר אביב גפן כמו גם להקות של אמנים אילתיים מקומיים. בהמשך האירוע צפויה להתקיים ישיבה חגיגית של מועצת העיר.

ההחלטה להשתתף באירוע בו משתתף גם אביב גפן זוכה לביקורות בעקבות הדיווח המתוקשר אודות הופעתו האחרונה בה קילל וגידף גפן את ראש הממשלה וייחל להחלפתו בבחירות הקרובות. בהופעה שהתקיימה בגני התערוכה בתל אביב הוצב מאחורי גפן מסך גדול ועליו תמונותיהם של נפתלי בנט, אביגדור ליברמן ונתניהו כשעליהן איקס גדול בצבע אדום.

גפן כאמור אף השתלח מילולית בראש הממשלה וצעק אל הקהל "נתניהו חיבל ביחסים עם אמריקה. אנחנו בבידוד מושלם, הוא שם חצי מישראל מתחת לקו העוני, הוא לא השאיר תקווה לכם, לסטודנטים, ליצור חיים נורמאליים פה בישראל". את הדברים חתם כשאמר "בשמי ובשמכם אני מקווה שבהליך דמוקרטי - צריך להעיף את ביבי" וחתם בקללה חריפה.

גפן בהופעה

הדברים הללו, כך מסתבר, לא היוו שיקול בהחלטת הנשיא להשתתף באירוע המתוכנן באילת והחלטתו זו זוכה לביקורת בעיקר לנוכח החלטתו לא מכבר לבטל את הופעתו של הזמר עמיר בניון במשכן הנשיא לאחר שזה כתב שיר חריף נגד כפיות הטובה של ערביי ישראל.

שמעון ריקלין, איש 'הבית היהודי' כתב על האירוע המתוכנן באילת כי "אם זמר ימני היה מעז להשתלח בשלטון השמאל כמו שאביב גפן השתלח בליכוד הוא היה רואה את הטקס הזה במשקפת, אבל הנשיא שלנו הוא דמוקרט ובית"רי".

נזכיר כי בעקבות דבריו הקשים של גפן כלפי ראש הממשלה קרא חבר הכנסת הרב הלל הורביץ שלא להזמינו להופעות יום העצמאות. "אביב גפן חצה קו אדום", אמר, "ההסתה שלו חצתה את הגבול התרבותי ולכן כל הגופים הממלכתיים צריכים למנוע ממנו כל אפשרות להופעה ציבורית".

מדוברות הנשיא נמסר כי לא הגיעה לידיהם פנייה בנושא ועל האירוע כולו למדו שם מהתקשורת. עם זאת הוסיפו ואמרו כי "הנשיא יהיה אורח בטקס ממלכתי המאורגן על ידי מרכז ההסברה האמון על כל תכניו ועל כן יש להפנות את הנושא אליהם". עוד מוסיפים ומדגישים כאמור כי "לא התקבלה בבית הנשיא כל פנייה בנושא".