מועמד מפלגת יחד לכנסת, עמיטל בראלי פנה היום (ג') במכתב גלוי לשר השיכון אורי אריאל, וזאת בעקבות דבריו של אריאל בכנס ירושלים על כך שבכנסת האחרונה לא עבר חוק אנטי דתי אחד.

אורי אריאל בכנס ירושלים

"האזנתי לדבריך בכנס ירושלים אודות החקיקה האנטי-דתית בכנסת האחרונה ולא יכולתי לשתוק. את הדברים יש להעמיד על דיוקם, ואל לנו לתת למערכת בחירות לסמא את עינינו מלראות את העובדות לאשורן", כתב בראלי.

"הבית היהודי, אותו בית שלא מתנצל ולא מגמגם", כותב בראלי, "ממש לא נהג כך לאורך כל הקדנציה האחרונה, לפחות בכל הנוגע לענייני דת ומדינה. רכבת הרים מסוכנת יצאה לה לדרכה לפני כשנתיים, ולמעט רגעי הפוגה קצרים, היא דהרה לה לאורך כל הדרך מטה-מטה. והבית היהודי? שתק, גמגם, עצם עיניים, סובב את הגב, התלבט, הצטרף, ולפעמים, לפעמים, אפילו מחה בקול ענות חלושה".

בראלי מזכיר לאריאל את גל החקיקה האנטי דתית בכנסת האחרונה. "האם אני צריך להזכיר לך, שישבת ליד שולחן הממשלה מדי שבוע, את חוק 'הוועדה למינוי דיינים'? חוק שעבר והתקבל ונרשם בספר החוקים של מדינת ישראל. האם אני צריך להזכיר או להסביר לך את משמעות החוק? הידעת שבאתר הקרן החדשה לישראל מתגאים בכך שסייעו לקדם את החוק הזה? האין זה אומר דרשני?".

בראלי תוקף את התנהלותו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. "בשנתיים האחרונות נתקלנו בתופעה מבישה. רעך להנהגת הבית היהודי, השר בנט, נמנע בעקביות, כשר הכלכלה, מלאכוף את חוקי השבת שבאחריותו. גם בנושא הגיור, מינוי מנכ"ל הרבנות הראשית ועוד פעל יו"ר תנועתך בניגוד לעמדת הרבנות הראשית וסייע להחלשת כוחה ומעמדה".

לסיום קורא בראלי לשר אריאל להישיר מבט אל המתרחש ולפעול כתף אל כתף לעצירת החוקים האנטי דתיים. "במשמרת שלך כשר בכיר בממשלת ישראל עברו חוקים אנטי-דתיים, ירד קרנה של הרבנות הראשית, נשחק מעמד בתי הדין, והועלו לשלחן הדיונים עוד עשרות רבות של חוקים הרסניים הרבה יותר, שעברו את ועדת השרים לענייני חקיקה בה ישבת, ומצויים גם הם בתהליכי חקיקה שונים, שלא היו נעצרים לולא נפלה הממשלה. אל לך להיתמם, אורי. ואל לך להציג מצג שווא בפני הבוחרים".

"אורי היקר, אחים למאבק על צביונה הרוחני של מדינת ישראל אנחנו. מכיר אני במידותיך הטובות, ביכולות הביצוע שלך ובעמידתך האיתנה על ערכיך. אנא ממך - הפסק להתכחש למציאות הקשה שהכתה בנו ללא רחם בקדנציה האחרונה. הפסק לקרוא ליריקות גשם, וחדל מיישור הקו עם עמדותיו הליברליות של בנט", חתם בראלי.