"יחד": זוכרים את הגירוש מגוש קטיף

יו"ר תנועת יחד, ח"כ אלי ישי, ערך אתמול (שלישי) סיור עם מועמדי מפלגת "יחד" במרכז ההנצחה לגוש קטיף בישוב ניצן.

"במהלך הביקור אמר ישי כי "כל נער במדינת ישראל צריך להגיע למרכזי ההנצחה של גוש קטיף ולראות בעיניים את האסון הנורא הזה".

מועמדי מפלגת "יחד" נפגשו עם תושבי ניתן שחלקם אף הצטרפו לסיור שערכו חברי התנועה במרכז קטיף, והביעו תמיכה במפלגת 'יחד'. בנוסף השתתף בביקור הרב יגאל קירשנזפט, שליח חב"ד בגוש קטיף ומוותיקי הגוש, אשר תיאר את מצוקת מוסדות החינוך ומצב המגורשים, שחלקם עדיין לא הקימו בתי קבע.

במהלך הסיור הוצגו חיי הקהילה ומוסדות התורה הפורחים שהיו בגוש קטיף, וכן מיצג במהלכו שודרו קטעי וידאו מתקופת הגירוש, בין השאר של ההצבעה בכנסת על אישור חוק ההתנתקות.

 ח"כ ישי, שכיהן באותה עת כיו"ר תנועת ש"ס, הוביל התנגדות חריפה לגירוש וסיעתו פרשה מהממשלה והצביעה נגד חוק ההתנתקות.  חלק מהמגורשים שהשתתפו בסיור אף הזכירו לח"כ ישי את ביקוריו בגוש קטיף סמוך לתקופת הגירוש.

בעת שהוקרנו רגעי הפינוי מבית הכנסת בנווה דקלים עמדו דמעות בעיני הנוכחים. "אנחנו מזדעזעים, קרועים ובוכים על כל מה שהיה בגוש קטיף", אמר ח"כ ישי. "על מנת שדברים כאלו לא יקרו בעתיד צריך הרבה חיזוקיםליסודות שלנו שהם תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל השלמה, וכמובן האחדות. רק אחדות בעם תביא אותנו להצלחות טובות יותר".

עמיטל בראלי המוצב במקום השישי במפלגת יחד הזכיר כי יש צורך לחזור ולהתיישב בגוש קטיף, "הגענו לכאן כדי להביע את התחושות שלנו, לא רק תחושות של הזדהות על כל מה שהתושבים עברו מאז הגירוש, אלא כדי להתחבר גם לתחושות של התושבים שמעוניינים לחזור לגוש קטיף ולכל המקומות שהם גרו בהם בעבר. אמנם לחלק מהאנשים זה נראה חלום וכמשהו רחוק, אבל אנחנו בטוחים שבעזרת ה' עם הרבה מאמץ נביא לביטול חוק ההתנתקות ונחזור לגוש קטיף ולצפון השומרון".

הרב קובי יקיר, מועמד המפלגה שהיה בעצמו פעיל במאבקים בתקופת הגירוש מגוש קטיף אמר בתום הסיור, "אנחנו רואים את ההתנתקות, את הכאב ואת ההרס, וברור שבימים שאנו נמצאים בהם, הימין היחיד ששייך ויחזיק זה ימין של תורה. ימין ה' רוממה. רק אם  נלך לישוב הארץ מתוך תורה, נצליח. זו הדרך של מפלגת יחד וכל המאמינים במצוות ה' של ירושת הארץ ובניין התורה בארץ ישראל".