ברית מילה. אילוסטרציה.
ברית מילה. אילוסטרציה.פלאש90

האם פולמוס מנהג 'המציצה' בברית המילה בארה"ב זכה לניצחון חרדי? על פי עסקנים חרדיים בניו יורק, ראש עירית ניו יורק ביל דה בלאזיו ביטל את איסור 'המציצה' בברית מילה ובכך שם קץ למאבקים המשפטיים שהתנהלו סביבו.  

גורמים בחסידות סאטמר מזכירים כי לפני כשנה וחצי קיבלו ראשי קהילת סאטמר את פני המועמד לראשות עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו. "המועמד הגיע לקבל את תמיכת הקהילה אחרי שהוא הבטיח להם לבטל את האיסור על 'מציצה בפה' שהטיל ראש העיר הקודם מייקל בלומברג".

בחסידות מספרים כי ראש העיר הנבחר אכן עמד בדיבורו וביטל את האיסור. "אחרי שנה וחצי כשהוא ניצח בפריימריז ואחר כך בבחירות הוא עמד בהבטחתו וביטל את האיסור".

בעקבות הנחיית עירית ניו יורק לפני כשנתיים על איסור ה'מציצה', התנהל מאבק משפטי אותו ניהלו 'אגודת ישראל באמריקה' ו'הקונגרס הרבני המרכזי של ארצות הברית וקנדה' נגד עיריית ניו יורק.

לדברי הרבנים, החלטת העירייה מוגזמת ואף מסוכנת לחיי הדת בארצות הברית. "הטיעונים של מחלקת הבריאות לוקים בחסר", הם טוענים. "העמדות האלה מבוססות על מחקר מוגבל ולא מדויק שמכיל נתונים לקויים", אמרו.

מקורביהם ציינו כי קיימים לא מעט רופאים וחוקרים שהודו בשיחות סגורות כי טיעוני עיריית ניו יורק נגד מנהג 'המציצה' אינם חד משמעיים.

החוק נגד מנהג 'המציצה' חוקק לאחר שהוגשו תלונות רבות על ידי מומחי רפואה שטענו כי המציצה גורמת לנזקים לתינוקות הנימולים. בהמשך אף סופר כי שני תינוקות מתו מאז שנת 2004 בעקבות עריכת 'המציצה'.