אירן
אירןרויטרויס

איראן מוסיפה לאיים על הנוכחות הצבאית של ארה"ב במפרץ הפרסי בין היתר באמצעות פיתוח אמצעי נשק חדשים היכולים לדבריה לשנות את מאזן הכוחות.

סוכנות הידיעות האיראנית מדווחת, כי ביום האחרון של התרגיל מספר 9 על שם נביא האסלאם מוחמד, בו נטלו חלק מספר יחידות של חיל הים, החי"ר והאוויר של משמרות המהפכות במיצרי הורמוז והמפרץ הפרסי, הוכנס לשימוש מבצעי נשק אסטרטגי חדש המשמש את חיל הים.

הדיווח לא הוסיף פרטים על מאפייניו של "הנשק האסטרטגי החדש", ומפקד חיל הים של משמרות המהפכה, עלי פדאווי, הסתפק בתשובה לשאלה בנושא זה באומרו, כי לשימוש המבצעי בנשק זה יהיה "תפקיד מכריע" בחיזוק היכולת של חיל הים להתמודד עם האיומים נגד איראן, ובפרט אלה של "השטן הגדול ארה"ב".

איראן מכינה "הפתעות" נוספות לארה"ב. מורזה מיריאן, עוזר מפקד אגף המבצעים של כוחות החי"ר של משמרות המהפכה, אמר כי במהלך התרגיל כוחות הח"יר היו נסתרים מעיני "האויב", ואולם מהעמדות שלהם לאורך החופים ובפנים איראן הם מצוידים ב"אמצעי נשק חכמים" וביכולתם להשמיד "בוודאות" את "האויב" ולהפוך כל מגע איתו ל"בית קברות".

התרגיל שערכה איראן בשבוע שעבר תרגל פעם נוספת את השמדת הצי האמריקני במפרץ הפרסי, ובין היתר נבנה דגם בגודל אמיתי של נושאת מטוסים אשר הותקפה בטילי שיוט ומספינות מלחמה.