יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס לנאום נתניהו בשבוע הבא בקונגרס והזהיר כי חתימת הסכם בין איראן למעצמות יעודד מדינות אחרות להתחמש בנשק גרעיני.

במאמר שפורסם בסוף השבוע בלוס-אנג'לס טיימס כתב אדלשטיין כי "כיו"ר הכנסת, אני עומד תמיד על-כך שהדרך היחידה הראויה למנהיגים זרים לפנות לעם בישראל היא לנאום מול נציגיו הנבחרים בכנסת. אותו הדבר תופס לגבי ארצות הברית. כדי לפנות לציבור האמריקאי, שום במה, שום מסיבת עיתונאים או תוכנית טלוויזיה אינן יכולות לשמש תחליף לישיבה המשותפת של שני בתי הקונגרס, שם יש נציגות הולמת לכל קבוצה, כל מדינה וכל אזרח של ארה"ב".

לדבריו תמיכת הקונגרס בישראל איננה נושא שבוויכוח בין מפלגות. "הידידות ביננו עוברת כחוט השני משני צדדיו של המתרס הפוליטי הפנימי באמריקה. שיחות שקיימתי עם חברים בכירים בקונגרס בשבועות האחרונים חיזקו אצלי את הרושם שקיימת הבנה עמוקה והערכה רבה לדאגות שלנו וכן מחויבות רבה מצידם לביטחון ישראל. למעשה, הם רואים בנאומו של ראש הממשלה הזדמנות לשמוע נקודת מבט חשובה שיכולה לתרום תרומה חיובית לדיון בנושא בעל חשיבות גלובלית".

הוא הדגיש כי נאומו של ראש הממשלה ביום שלישי הקרוב איננו רק על המירוץ הגרעיני-האירני. "הוא איננו רק על ישראל. הנושא האמיתי שלו הוא: האם אנחנו - עמים חופשיים המחויבים לאידאלים דמוקרטיים - עדיין מסוגלים לעמוד יחד ולדחות את הפיתוי לפייס ולהתפשר עם אויבינו. נוכח ההסכם הצפוי להיחתם עוד החודש, אנו חייבים להתלכד עכשיו כדי להיאבק ברוע הזה ללא קשר לתחפושת בה הוא מופיע".

לסיום כתב, "האויב המשותף שלנו ממשיך בעבודתו ההרסנית. יש לנו הזדמנות לעצור בעדו. בוא לא נפספס אותה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העלה הערב (מוצאי שבת) סרטון לעמוד הפייסבוק שלו עם השאלה - האם ירושלים הייתה מאוחדת בריבונות ישראלית אם אשכול לא היה עושה את הדבר הנכון?

לדבריו, "בנושאים שמסכנים את עצם קיומנו כעם וכמדינה ראש הממשלה מתייצב להגן על בטחון אזרחי ישראל גם אם הדבר כרוך בחילוקי דעות - שנדע להתגבר עליהם, כמו בעבר - עם עמדת הבית הלבן".