יוסי דגן ובריט
יוסי דגן ובריטצילום: מועצת שומרון

לפני כשלוש שנים, הגיעה בריט לודי, תושבת נורבגיה, לסיור ראשון בשומרון בהנחייתו של דוד העברי.

במהלך הסיור, בריט התרשמה מאד מהנופים של האזור והקשר שלהם לסיפורי התנ"ך. לאחר שחזרה לנורבגיה, החליטה להוציא ספר על השומרון אשר יורכב מצילומים רבים עם הקשרים וסיפורים תנ"כיים.

מספר חודשים לאחר מכן חזרה לישראל עם צלם מקצועי מנורבגיה ויחד החלו לעבוד על צילומי הספר. הרב יצחק נקי מירושלים תמך בפרויקט ועזר בחיבור עם הטקסטים ולפני כשנה יצאה המהדורה המקורית והראשונה בשפה הנורבגית.

לקראת יריד הספרים הבינלאומי שנפתח בירושלים, הוציאה בריט מהדורה ראשונה בשפה האנגלית. השבוע היא הגיעה בעצמה לשומרון להשיק את הספר ולהעניק את העותק הראשון למ"מ ראש מועצת שומרון, יוסי דגן.

בריט לורי הודה לאנשי ההסברה על העזרה והתמיכה ואמרה, "בכך שאני מפיצה בעולם את הנופים המרהיבים של השומרון, זאת הדרך שלי לחזק ולהביע את אהבתי להתיישבות ולתושבי האזור".  עוד ציינה כי היא מתכוונת להוציא את הספר לשפות נוספות, וניתן יהיה לראות בקרוב מהדורות חדשות אפילו בשפה הסינית.

יוסי דגן אמר כי "הספר הזה הוא ההוכחה המי יודע כמה, לכך שאין כמראה עניים. שוב ושוב אנו רואים כיצד מבקרים מכל רחבי העולם אשר מגיעים לשומרון ורואים את המציאות בעניים, מתחברים ואף מתגייסים לטובת מדינת ישראל וההתיישבות. מרגש לראות מה ביקור אחד בשומרון מסוגל לחולל, בוודאי בקרב מדינה עוינת לישראל כמו נורבגיה".

ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה אמר כי "זו הדרך לקרב את העולם ליהודה ושומרון, דרך הנופים ודרך הרגש. אנו שמחים לארח כאן מובילי דעת קהל, אנשי תקשורת, נציגי ציבור יחד עם תושבים פשוטים אשר רוצים לראות ולהכיר לעומק את האזור. המפגש הבלתי פורמלי עם התושבים והנופים של השומרון, הופך כל סיור למשמעותי יותר".