משנים שמות
משנים שמותצילום: המרכז למדיניות הגירה

במחאה על האנרכיה ברחובות דרום תל אביב, יצאו בסוף השבוע תושבי דרום תל אביב יחד עם המרכז למדיניות הגירה ישראלית במחאה מקורית, והחליפו את שמות שלטי הרחובות בשכונת נווה שאנן לשמות ערים ודמויות באריתראה.

התושבים החליטו לתת ביטוי ויזואלי לאבדן הריבונות הישראלית בשכונותיהם ויצאו בסופ"ש להחליף את שמות שלטי הרחובות בנווה שאנן לשמות ערים ודמויות אריתראיות. כך הפך רחוב נווה שאנן לרחוב אסמרה, בירת אריתראה. שדרות הר ציון הפך לרחוב איסאייס אפוורקי על שם נשיא אריתראה ורחוב ראש פינה הפך לרחוב קרן, העיר השנייה בגדלה באריתראה.

שפי פז, תושבת דרום תל אביב וראש ארגון עוטף תחנה מרכזית, מסבירה: "החלטנו לתת ביטוי ויזואלי למציאות בדרום תל אביב.  מדינת ישראל ויתרה על דרום תל אביב ואפשרה את הקמתה של קולוניה זרה ברחובות שלנו.  אם המדינה החליטה לעשות מיקור חוץ של השמירה על הביטחון האישי שלנו למהגרים אריתראים,  שתתכבד ותאמר זאת לחברה הישראלית ותשנה באופן רשמי את שמות הרחובות כך שיתאימו למציאות בשטח".

"בחודשים האחרונים חלה ההידרדרות קשה בתחושת הביטחון האישי בדרום תל אביב ותופעות אלימות, הכוללות התפרעויות המוניות בין קבוצות שונות של מסתננים הפכו לדבר שבשגרה. הקש ששבר את גב הגמל עבור התושבים הגיע בעקבות הידיעה כי המשטרה מארגנת טיסה מיוחדת של כהני דת אריתראים, שיבואו לישראל על מנת שישמשו כבוררים בין קבוצות שונות של מסתננים. לפי הידיעה, הסכסוך נובע ממחלוקות על נוסח התפילה בכנסיות ומסכסוך בין תומכי משטר אריתראים למתנגדים", מספרים במרכז למדיניות הגירה ישראלית.

יונתן יעקובוביץ,  ראש תחום הסברה במרכז אומר: "יש לשים סוף לתיאטרון האבסורד ולאנרכיה הזו,  להחזיר את הריבונות הישראלית למרכז גוש דן ולהשיב את מסתנני העבודה בחזרה לארצם,  תוך מתן מקלט למיעוט מתוכם הזכאים למקלט. אם יש סכסוך בין תומכי משטר למתנגדים, אפשר להסדיר את הבעיה בצורה פשוטה על ידי הרחקתם המיידית של כל תומכי המשטר, ולא להביא לכאן מהגרים נוספים".