"עובדי הנגב לא משחק"

מאות עובדים מאזור הדרום, מרביתם עובדי המפעלים השונים של תשלובת כימיקלים לישראל, הפגינו הבוקר (ראשון) מול בית ראש הממשלה בירושלים.

"אנחנו לא מתעסקים בפוליטיקה. לא ביקשנו משכורות עתק, לא ביקשנו תנאים, לא ביקשנו כלום, ביקשנו רק דבר אחד, לא להיות מובטלים", אמר אחד העובדים המשתתפים במחאה.

העובדים הניפו שלטים ועליהם נכתב בין השאר, "עובדי הנגב לא משחק", "ביבי, האיום זה עידן (עופר, בעל השילטה בכי"ל - ח"ע), לא איראן", "ביבי, אבטלה בנגב זה האיום האמיתי" ועוד.

ההפגנה התקיימה לאחר שביום חמישי הכריז יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על סכסוך עבודה כללי בדרום, שהרקע לו נעוץ במה שמגדירים בהסתדרות "פגיעה חמורה ומתמשכת בציבור העובדים בדרום הארץ".

המשבר כולל גל פיטורים רחב וקידום תכניות צמצום חד-צדדיות, ללא העמדת פתרונות העסקה חלופיים לתושבי האזור.

לפני כשנה פוטרו ממפעל רותם אמפרט נגב מקבוצת כי"ל כ-140 עובדים, בחודש אוקטובר האחרון פוטרו 180 עובדים נוספים מחברת "מגבות ערד". בימים אלו חרב הפיטורים מונפת מעל מאות עובדים נוספים בדרום הארץ, ביניהם: 140 עובדי תרכובות ברום ו-135 עובדי מפעלי ים המלח שקיבלו מכתבי שימוע לפני פיטורים מהנהלת קבוצת כיל.תוכנית ההנהלה כוללת זימון לשימוע של 265 עובדים נוספים.

בנוסף לפיטורים בקבוצת כיל, 80 עובדים בעיריית שדרות קיבלו לאחרונה מכתבי שימוע לפני פיטורים ו-60 עובדים נוספים במפעל CHS באשדוד התבשרו בשבוע שעבר כי הנהלת המפעל בוחנת את המשך העסקתם.