שחר אילן

סמנכ"ל עמותת חדו"ש, שחר אילן מתייחס בראיון לערוץ 7 להצהרתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי יפעל לבטל את הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס.

"אני התנגדתי בחריפות לסנקציות הפליליות וחבל מאוד שראש הממשלה הבין זאת רק עכשיו ואם היה מבין את זה בזמן החוק לא היה עובד".

"העמדה שלי", אומר אילן, "כי הסנקציות הפליליות מביאות נזק לגיוס ולעומת זאת הסנקציות הכלכליות היו מעודדות גיוס. לעומת זאת העמדה של נתניהו היא 'אני לחיץ וסחיט ואני אעשה את מה שהמפלגות השותפות שלי דורשות באותו רגע'. שמחתי ששמעתי את דבריו של נתניהו אבל אני מקווה שלא נקבל עוד חוק גרוע. אני גם שמח שנתניהו התחיל סוג של שיח ציבורי. חוק הגיוס היה נושא עיקרי בבחירות הקודמות וצריך לדבר עליו שוב לפני שהולכים לקלפי ולא משנה מה העמדות".

אילן הוסיף כי הוא חושב שנתניהו היה צריך להחליט "אם החוק הזה עקרוני לגביו או לא. אם הוא לא היה מוכן ש'יש עתיד' תעזוב את הקואליציה יכול להיות שבאמת לא הייתה לו ברירה והחוק נכפה עליו אבל יכול להיות שהחוק לא עקרוני לראש הממשלה".

לסיום אומר אילן, "אחרי הבחירות יתפתח פה דיון מסיבי איך יראה חוק הגיוס החדש וצריך לזכור לא די לבטל את הסנקציות הפליליות צריך להביא משהו אחר שיעמוד בפני בג"ץ. אני חי לא רע בכלל עם מתווה שקד שכתבתי חלק מהסנקציות שבו והחרדים היו מוכנים לחיות עם זה וניהלו איתנו דיאלוג. אם זה מה שיבוא במקום אפשר לחיות עם זה".