גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

השר גלעד ארדן תוקף בחריפות את התנהלותו של ח"כ יצחק הרצוג, שמשמיע ביקורת נגד נאומו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו מחר בקונגרס.

בדף הפייסבוק שלו כתב ארדן, "הנה תקציר ראיונותיו האחרונים של בוז'י הרצוג. וושינגטון-פוסט: איראן איננה מהווה איום קיומי. ניו-יורק טיימס, סוף השבוע: בוז'י תקף את ראש הממשלה על כך שהוא מתעמת עם הממשל האמריקני ולא מקבל את ההסכם הרע עם איראן כעובדה מוגמרת. גלי-צה"ל, הבוקר: לא צריך לסכל את ההסכם עם איראן, מכיוון שייתכן והאלטרנטיבה גרועה יותר".

"אז ככה, בוז'י? הכל מותר כי אנחנו בתקופת בחירות? גם לחבל במאמצי ההסברה ובפועל - בכולנו, בכל אזרחי ישראל? חבל מאד שאתה והשותפה שלך לא מסוגלים להתעלות לרגע מעל השיקול הפוליטי הצר והנקודתי ובוחרים להתייצב מאחורי ההסכם המסוכן עם איראן, במקום לעמוד בשורה אחת עם ראש הממשלה בעניין לאומי וגורלי".

ארדן הוסיף כי חוסר היכולת של הרצוג ולבני להתעלות מעל הפוליטיקה מעיד על פער עצום בהבנה של עוצמת הסכנה וחשיבותה האסטרטגית לביטחון ישראל.

הוא קרא לשאר המפלגות לעמוד מאחורי נאומו של נתניהו בקונגרס, "חבריי מכל המפלגות, לא משנה באיזה צד של המפה הפוליטית: אנא, שימו לרגע את הפוליטיקה בצד והתייצבו כאופוזיציה אחראית וממלכתית מאחורי ראש הממשלה, שנמצא כעת בשליחות ממלכתית ובעלת חשיבות היסטורית מהמעלה הראשונה".