הרש"פ בחרה ב'אינתיפאדה דיפלומטית'

ראש אמ"ן לשעבר, האלוף במיל' עמוס ידלין, הצטרף לשידור המיוחד של ערוץ 7 בכנס איפא"ק בוושינגטון.

ידלין התייחס בדבריו לסכנה הנשקפת מכיוון איראן, להחלטתו של נתניהו לנאום בקונגרס למורת רוחו של אובמה, למשא ומתן המדיני ולקמפיין הגנראלים נגד נתניהו.

"איראן היא אויב מר של מדינת ישראל", קבע ידלין, "איראן רוצה להגיע ליכולת גרעינית צבאית. לשמחתנו היא עדיין לא שם אבל אם היא תהיה שם זה יהיה איום משמעותי על ביטחונה של ישראל וצריך לעשות הכול כדי שלאיראן לא תהיה פצצה גרעינית".

ידלין הוסיף והזכיר את התמיכה שמעניקה איראן לארגוני הטרור ולפעילות חתרנית במזרח התיכון, "כל אלה אתגרים למדינת ישראל".

באשר לסוגיית נאום נתניהו בקונגרס אומר ידלין כי לטעמו בסוגיה זו הנאום יפגע במאמצים לבלימת איראן. "ארה"ב היא שותף חשוב שלנו במאבק מול איראן, היא שותף עיקרי, היא המעצמה היחידה בעולם. צריך לעבוד עם הממשל עם הקונגרס ועם שתי המפלגות. מה שראש הממשלה עשה כאן זה שהוא עקף את הממשל מאחורי גבו הלך לקונגרס ושבר קואליציה שהייתה בקונגרס למען סנקציות על איראן לטובת נאום בחירות. זה רק מפריע".

ידלין נשאל אם הוא סומך על הבטחותיו של הנשיא האמריקאי לשמור על ביטחונה של ישראל. לדבריו הוא מאמין לאובמה כשהוא מדבר על המאמצים שהוא עושה לבלימת הגרעין האיראני אך לטעמו צעדיו של הנשיא האמריקאי ניתנים לויכוח.

בהתייחס למו"מ המדיני מול הפלשתינים אמר ידלין כי בשלב זה המגעים מוקפאים. לטעמו עם החמאס אין מה לדבר ולעומת זאת הפלג של אבו מאזן בחר לצאת לאינתיפאדה מדינית, למהלך חד צדדי ולכן גם עם אבו מאזן אין על מה לדבר. עם זאת להערכתו הגורם המרכזי שמוביל לכך שאין עם מי לדבר זהו אי האמון בין המנהיגים והוא תקווה שלאחר הבחירות יהיה בלשכת ראש הממשלה מנהיג אחר שישיב את האמון בין הצדדים. לטעמו של ידלין יש להמשיך ולחתור לשלום מתוקף היותנו עם יהודי.

על קמפיין הגנרלים נגד נתניהו אומר ידלין כי אין מדובר בנקמה של קצינים בכירים בנתניהו ומותר שתהיה להם עמדה לגבי מהלכיו של ראש הממשלה ולכן התארגנותם לגיטימית.