דליה למקוס הי"ד
דליה למקוס הי"דצילום: פלאש 90

במכון צומת בגוש עציון, נערכה השבוע השקה מיוחדת למפעל חסד יחודי לזכר דליה למקוס, שנרצחה בפיגוע לפני שלושה חודשים - גמ"ח קלנועית שבת.

מדובר בקלנועית שבת מיוחדת שתעמוד לרשות אורחים מבוגרים המתקשים ללכת וחולים שיגיעו לשבת לתקוע ויבקשו לעשות בה שימוש בדרכם לתפילה בבית הכנסת.

היוזמה נולדה בשיחה בין איתיאל גיספאן, מנהל יד שרה בתקוע שם היתה דליה מתנדבת שנים רבות, בני משפחתה והמהנדס הראשי של מכון צומת, משה לפידות.

הקלנועית לזכר דליה למקוס הי"ד
הקלנועית לזכר דליה למקוס הי"דשמוליק קליין

לפידות פנה לחברת אפיקים שהסכימה לתרום את הקלנועית ובמכון צומת תרמו והתקינו את מנגנון השבת. את הגמ"ח בתקוע, יפעילו הוריה של דליה, נחום וברנדה שיעבירו את הקלנועית לכל משפחה שתארח אדם מוגבל הזקוק לקלנועית השבת.

אביה של דליה, בנימין למקוס אמר באירוע כי הוא מתרגש מהרעיון ומהביצוע המהיר, "כשדליה התנדבה ביד שרה, היא היתה מביאה את הציוד הרפואי והשיקומי אל האנשים הנזקקים הביתה ובגמ"ח החדש אני מרגיש כי אנו ממשיכים את דרכה".

ראש מכון צומת, הרב ישראל רוזן, אמר כי זו הזדמנות מיוחדת לחבר חסד וזיכרון, "הקלנועית שתאפשר לתשושים וחולים להגיע לבית הכנסת ותסייע להם בשבת היא חסד גדול שאין לו שיעור".

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, אמר כי הכל משתאים איך משפחת למקוס לוקחת את האסון למקום של כח ותרומה לכלל. הגמ"ח החדש נולד ממקום של חסד מתמיד, תודת כולנו לחברת אפיקים ולמכון צומת על היוזמה וההיענות המהירה.