פרל בעוז וגאו"ן
פרל בעוז וגאו"ןצילום: גרשון אלינסון

עשרות מתושבי גוש עציון התכנסו אמש, ליל פורים, בשמורת 'עוז וגאו"ן' לקריאת מגילה משותפת ביוזמת תנועת 'נשים בירוק'.

בקריאת המגילה, הראשונה מאז ומעולם במקום, השתתף גם ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל. במהלך הקריאה הדגים הקורא, ד"ר דוד מטר, את פסוקי המגילה והדגיש כל פסוק ומילה בעלי השלכה אקטואלית. הקהל הגיב בהתרגשות מיוחדת באזכור עמידתו של מרדכי היהודי שאינו כורע ואינו משתחווה כאשר האסוציאציה ההכרחית לנסיעתו של ראש הממשלה לנאומו בקונגרס האמריקאי.

בסוף הקריאה פתחת תזמורת עיר האבות ברצף שירים לפורים ומרק חם שבר את הצום. "אווירת רוממות רוח שרתה על כל הנוכחים, תחושה של יישור גב ועמידה לאומית איתנה שהביאו להצלה הגדולה ובע"ה כאז כן היום", אומרים מארגני האירוע ומוסיפים כי "בכל דור ודור יש המוסרים את נפשם או קריירתם להצלת עם ישראל. זהו אמנם סיכון גדול והמחיר יכול להיות אדיר אך מה שווים חיי גלות או חיים בעלי אופי גלותי?" הם שואלים ומשיבים: "בע"ה בזכות מנהיגות אמיצה עולה קרן ישראל בעולם".

גם בבוקר הגיעו עשרות לשמורה לקריאת מגילה עם קורא המגילה ד"ר וילשנסקי. "האוהל ששימש כבית כנסת היה צר מלהכיל את כמות האנשים ולכן התפילה התקיימה ברחבה שבכניסה. כן ירבו בע"ה אירועים ושמחות בעוז וגאו"ן', מספרות ראשי 'נשים בירוק', יהודית קצובר ונדיה מטר.