פנחס ולרשטיין
פנחס ולרשטייןפלאש 90

איש התיישבות פנחס ולרשטיין, מראשי גוש אמונים ומועצת יש"ע לשעבר, מספק הבוקר (שישי) ניתוח משלו למערכת הבחירות הנוכחית.

"כל מהלך הבחירות הנוכחי מיועד להעביר מצביעי ימין לשמאל", כתב ולרשטיין בעמוד הפייסבוק שלו. "אין ספק שרוב תושבי מדינת ישראל בתפישתם הלאומית ביטחונית נמצאים מהמרכז וימינה''.

לדבריו, לאחר הבחירות יופעל לחץ בינלאומי כבד על ישראל כדי לבצע מהלך מדיני. "בשלב זה נראה שיש מצביעי ימין רבים שהולכים שולל אחרי מפלגות לכאורה מרכז אשר מסוגלות להעביר את קולם למחנה השמאל. אין ספק שרוב מצביעי כחלון וחלק ממצביעי לפיד, בהיבט הלאומי, בטחוני, במהותם הם מהמרכז וימינה''.

הוא מדגיש כי אם השמאל יעלה לשלטון ויקים ממשלה, יתקבלו החלטות על חלוקת ארץ ישראל. "למעט מפלגת הערבים ומרץ לא הצלחתי להבין מהם הקווים האדומים שבוז'י וציפי ליבני. האם ויתורים הם רק בתנאי לסיום הסכסוך והכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית?

"מהם גושי התיישבות? אריאל בגושי התיישבות? הקפאת בניה בשכונות היהודיות של ירושלים במהלך המתן והמתן? שיבת פליטים ערבים לתחומי הקו הירוק? זה לא מקרי שאנו לא מקבלים תשובות אפילו על העמדות הללו".

פנחס ולרשטיין קורא לציבור, ''אל תתבלבלו למרות שהמהלכים המדיניים כאילו לא על סדר היום, קולכם עשוי לקבוע את עתיד מדינתנו כבר בתקופה הקרובה. למרות כל הנכתב כל קול המועבר מהליכוד למפלגה אחרת מקטין את הסיכוי לקואליציית ימין-מרכז".