מאהל המחאה מול בית רה"מחזקי עזרא

תושבי מצפה כרמים הקימו הבוקר (ראשון) מאהל מחאה סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים תחת הקריאה "ב-16.3 נתניהו בוחר במצפה כרמים".

מזכירת הישוב מצפה כרמים, עדי גרוסמן אמרה הבוקר בראיון לערוץ 7, "הקמנו היום מאהל מול בית ראש הממשלה במטרה לבקש מנתניהו להפעיל את כל האפשרויות כדי להסדיר ולהכשיר את הישוב". 

לדבריה "הישוב, שנמצא סמוך לכוכב השחר, הוקם על ידי הממשלה בראשות ברק בשנת 2000 ובאישורו של אלוף פיקוד המרכז בזמנו בוגי יעלון שמשמש כיום כשר הביטחון. הנקודה הוקמה והועתקה במסגרת הסכם המאחזים ומשפחות קיבלו היתרי בניה ולפני כ-4 שנים הייתה עתירה לבג"ץ כי המקום נמצא על קרקעות פרטיות". 

"העותרים אינם בעלי הקרקע והמדינה מבהירה את זה בתשובתה לבג"ץ מצד שני המדינה מודה שנעשתה טעות במיקום. בנקודת הזמן הזו בית המשפט העליון מבקש תשובה מהמדינה האם לפנות ולהרוס את 16 הבתים. המדינה ביקשה לתת תשובה יומיים אחרי הבחירות אבל אנחנו סירבנו כי ידענו שלא 'יהיה מלך בישראל' וביקשנו לקבל תשובה עד 16.3". 

גרוסמן ציינה כי על פי כל הערכות והמידע שאנחנו מקבלים מסביבת הפרקליטות יש כוונה לפנות ולהרוס את המצפה. "אלא עם כן ראש הממשלה ושר הביטחון יפעילו את כל כובד משקלם ויעמדו על כך שהמצפה יוסדר וימשיך להתפתח. הכל בידי ראש הממשלה".

"נתניהו מראה שהתיישבות חשובה בעיניו אז הגענו לכאן לחזק אותו ולהגיד לו שאם הוא מאמין בהתיישבות זו הזדמנות להוכיח - ומצפה כרמים שהוקם כחוק יישאר כחוק", הוסיפה.