מסיבת עיתונאים - אדלשטיין ובגין

השר לשעבר בני בגין, מס' 11 ברשימת הליכוד, כינס (יום א') מסיבת עיתונאים בעקבות "מסמך הוויתורים" שנחשף ב"ידיעות אחרונות", לפיו ראש הממשלה נתניהו הסכים לחזרה של ישראל לקווי 67', הכרה מסוימת בשאיפות של הפלסטינים במזרח ירושלים והיאחזות פלסטינית בבקעת הירדן. 

"לשקר אין רגליים אבל יש לו אבות", אמר בגין ותקף את העיתונאי שחשף את המסמך. ''אב השקר האחד הוא העיתונאי, המשקר, נחום ברנע. הוא המציא 'מסמך ויתורים' שלא נברא ותפר על ראש הממשלה עלילת שווא.

''אב השקר השני הוא המפרסם – 'ידיעות אחרונות' – בעל הכותרת הנבזית לעלילה. עלילת השקר הזאת היא חרפה לעיתונות הישראלית. בגין הוסיף כי "השקר של 'ידיעות אחרונות' אמנם נחשף במהירות אבל לשיטה הפסולה הזו אין לתת יד. את התשובה המהותית ל'ידיעות אחרונות', לציפי לבני וליצחק הרצוג, יתן הבוחר בשבוע הבא – בקלפי". 

במסיבת העיתונאים השתתף גם יו"ר הכנסת יולי אלדשטיין. "איני יכול לשתוק לנוכח הפרסום השקרי", אמר אדלשטיין, ''אני איש ההתיישבות מיום עלייתי ארצה מחודש יולי 1987. אני אומר לחבריי בהתיישבות ולתומכי ההתיישבות ביהודה ושומרון וירושלים: הביטו לי בעיניים, האם מישהו מכם חושד בי שאילולא הייתי בטוח במאה אחוז שהמסמך הזה שקרי, הייתי מתייצב כאן במסיבת העיתונאים הזו?

לדברי יו"ר הכנסת פרסום המסמך משרת מטרה אחת ויחידה - לפגוע בליכוד ולצמצם את מספר המנדטים שתקבל המפלגה. "לא חשוב למפרסמים אם המנדטים יורדים שמאלה או ימינה. הם, בשונה ממשתפי הפעולה עם המסמך הזה, מבינים דבר אחד: אם לא יהיה ליכוד גדול, אם בנימין נתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה, כל הימין – כל המחנה הלאומי – ישב באופוזיציה.

אדלשטיין רמז למתקפות על הליכוד מצד מפלגות במחנה הלאומי, בעקבות פרסום המסמך, ודרש שייפסקו. ''אני קורא לאחיי שאכפת להם מיהודה ושומרון ולא רק מכיסאות ומנדטים: אל תשתפו פעולה עם שקרים".