בראיון ליומן ערוץ 7 מספר הרב שי סימנובסקי, מראשי הגרעין ברמלה ומנהל התוכן של כנס רמלה השמיני שייפתח מחר בעיר, על הצפוי בכנס וגם על מי שבחרו שלא להשתתף בו והסיבות שמאחורי הבחירה הזו.

הכנס יעסוק בנושא מוסר ומלחמה, נושא "שעלה לכותרות בתחילת השנה הזו עם פרוץ 'צוק איתן', שאלות כמו מדוע ממשיכים לספק חשמל ומים לעזה כשנורים משם טילים, נוהל חניבעל, נורמות משפטיות שכבלו את ידי הצבא ועוד".

"ראינו לנכון לכנס את הנושאים הללו ליום שלם של דיונים בנושאי מוסר, אופיו של המוסר ומניין שואבים אותו, האם יש יותר ממקור אחד של השראה למוסר ושאלות נוספות", אומר הרב סימנו בסקי ומציין כי גם בכנס הקרוב יישמר העיקרון לאורו הולכים אנשי הכנס והוא בירור העמדות והדעות על רקע דעות שונות והפוכות מקשת הדעות הישראלית.

לשם כך, הוא מספר, משתדלים מארגני הכנס לזמן אליו "אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שיציגו עמדה מקצועית ואידיאולוגית שמשקפת את הרכב יחס הדעות".

עוד הוא מזכיר את מה שהוא מגדיר כ"דגש ייחודי משלנו" והוא מתן מקום מרכזי ומוביל לעמדותיהם של רבנים ותלמידי חכמים בסוגיות השונות.

בין המשתתפים בכנס ניתן יהיה למצוא את חברי הכנסת איילת שקד, זאב אלקין, יריב לוין ואלעזר שטרן, את  סגן הרמטכ"ל עד לא מכבר האלוף במיל' יאיר נווה, את ראש המנהל האזרחי בעבר תא"ל במיל' אילן פז ואחרים. עם זאת מארגני הכנס נתקלו במעין החרמה שקטה של גורמי שמאל את הכנס.

"לצערי נתקלים בשתי תופעות עוקבות או משלימות", הוא אומר ומספר על פנייה של המארגנים לאנשי מר"ץ ו'המחנה הציוני' בבקשה שאלה ייקחו חלק באירוע ויביעו בו את עמדותיהם. "חשבנו שבתקופת בחירות ירצו לבוא ולהשמיע את עמדותיהם בפני קהל קשוב ומתעניין", אך מסתבר שלא כך חשבו מקבלי ההזמנה. "אף אחד לא היה פנוי, אף אחד לא הביע התעניינות. נענינו במשהו שהוא בין משיכת כתפיים לצער מנומס".

עוד הוא מספר על "מקרים מקוממים שבהם אנשים שהביעו כבר הסכמה בחרו שלא להופיע". לדבריו היעדרם של הגורמים הללו לא ימנע את הבעת העמדות השמאליות שכן יהיו בכנס כמה דוברים לעמדות הללו, אם כי לא כאלה שמושכים תקשורת ותשומת לב ציבורית, אך העמדות תובענה.

לטעמו של הרב סימנו בסקי "מי שבוחר שלא להתמודד ולא להופיע הופך את הדעה שלו לפחות רלוונטית". כשהוא נשאל על המניע שמוביל לסירוב, אם רצון להחרים ולבדל את הכנס או חשש מעימות, הוא אומר כי להערכתו מדובר ב"סוג של גאווה עצמית וחוסר הכרה בערך המוכר של הדמוקרטיה – מתן ערך בסיסי לכל הדעות וממילא לייצר רב שיח מעניין".

עוד הוא מוסיף ומציין כי גם בעבר בוטלו השתתפויות של גורמי שמאל מתונים שביקשו להביע את עמדתם אך ספגו איומים מכיוונם של גורמי שמאל קיצוני ולאחר כמה ניסיונות איום פרועים חששו וביטלו את השתתפותם.

בהקשר זה נשאל הרב סימנובסקי אודות עמדתו סביב החלטתם של חברי כנסת ושרים כדוגמת בנט, שקד, דרעי, אלקין, חוטובלי ואחרים שלא להופיע בכנס הקרן החדשה שהתקיים לא מכבר. לדבריו הוא דווקא מבין את הסירוב הזה שכן "ראוי שיהיו גבולות כלשהן" ולטעמו הגבולות הן גבולות השיח הציוני. לדבריו כאשר מדובר בכנס של הקרן החדשה ששמה לה למטרה למחוק את האתוס הציוני והיהודי ראוי להתנגד.

לדבריו גם לו עצמו יש קווים אדומים "ולא אזמין כל אחד, אבל אלו רק מקרי קצה, מקרים של שנאת יהודים ויהדות. מי שמדבר משנאה, רוצה לפגוע בנו או שרוצה שצביון מסוים לא יהיה, אין מה לקיים איתו שיח. מי שחשוב לו להוסיף ערכים נוספים מוזמן בשמחה לשיח. לשיח של שנאה אין מקום".

לקראת סוף הדברים מוסיף הרב סימנובסקי ומציין כי על הציבור הימני והדתי לדעת ולשקול כיצד להיערך עם תופעת החשש שלעיתים יש לגורמי שמאל להופיע בפניהם.

חשש זה אינו מתמקד רק בעימותים מילוליים שעלולים להתפתח אלא גם עימותים פיזיים והוא עצמו מוצא את עצמו נאלץ להרגיע חששות מסוג זה לא פעם, חששות מצידם של אישים שאינם מודעים למציאות הקיימת בחברה הדתית וחוששים ממפגש.