נציג הפרקליטות, עו"ד יונתן ציון מוזס, הודיע בדיון בבג"ץ בנוגע לפרס ישראל, כי מאחר שוועדת פרס ישראל לחקר הספרות לא מונתה, אי אפשר יהיה לחלק פרס זה השנה.

נציין, כי כהונתו של ראש הממשלה נתניהו כמחליפו של שר החינוך שי פירון פקעה בשבוע שעבר, ועל כן אין כיום בנמצא שר חינוך שיכול למנות חברי ועדה לפרס זה.

נציג הפרקליטות טען בדיון מנגד, כי את הפרסים בתחום הספרות והקולנוע ניתן יהיה לחלק למרות ששמם של חלק מחברי ועדות הפרס נחשף, זאת מאחר שעצם החשיפה לא פוגעת בחוקיות הוועדה.

עו"ד מוזס ציין, כי בוועדת הפרס לספרות נחשפו שמותיהם של שניים משלושת חברי הוועדה, ואילו בוועדת הפרס לקולנוע נחשפו שמותיהם של שניים מחמשת חברי הוועדה.

בהקשר זה ציין נציג הפרקליטות, כי "נקודת המוצא כי מעמדו של פרס ישראל הוא הפרס החשוב ביותר ורצון הצדדים לשמור על מעמד הפרס ואנו סבורים כי בנסיבות האלה ובשים לב לפגמים שנפלו, ביטול הפרס באופן מלא יוביל לפגיעה חמורה ואנושה יותר במעמד הפרס מאשר המשך ההליכים בשינויים המתחייבים נוכח ההתפתחויות".

נציין, כי הסערה סביב חלוקת פרסי ישראל פרצה, לאחר שראש הממשלה נתניהו סירב לאשר את מינוים של חלק מחברי ועדות הפרס לתחומי הספרות, הקולנוע וחקר הספרות. בעקבות החלטת נתניהו החליטו גם חברים אחרים באותן הוועדות שלא להשתתף בהן.

בעקבות הוראת היועמ"ש החליט נתניהו לחתום על כל כתבי המינוי, אולם חלק מהחברים שנפסלו ושפרשו החליטו שלא לחזור ולכהן בוועדות, דבר שגרם לכך שכלל לא מונתה הוועדה לפרס ישראל לחקר הספרות.