טקס הענקת תעודות הוקרה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, העניק היום (שני) תעודות הוקרה לרס"ב י', לוחם משמר הגבול ולמאבטח הרכבת הקלה שנטרלו את המחבל שביצע את הפיגוע ביום שישי האחרון סמוך לבסיס משמר הגבול בירושלים.

בפיגוע נפצעו שש שוטרות ואזרח באורח קל עד בינוני.

מחבל שנהג ברכב הגיח למדרכה הסמוכה לבסיס ודרס קבוצת שוטרות מיחידת הסיירות של משמר הגבול בירושלים. רס"ב י', והמאבטח י' זיהו מיד את המתרחש, והחלו בריצה מהירה לעבר הרכב המשתולל תוך גילוי קור רוח ונחישות. 

לאחר מרדף רגלי של כמאה מטר, עצר הרכב, ומתוכו הגיח המחבל, שהוא אוחז בסכין קצבים, תוך שהוא רץ בצעקות אל עבר י' והמאבטח האזרחי, השניים הגיבו במהירות ובמקצועיות והשיבו מיד בירי מדויק לעבר המחבל ופצעו אותו קשה. 

בטקס המרגש, שנערך בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, כשעל הבמה חולקים לשניים כבוד גם מפקד משמר הגבול ניצב עמוס יעקב ומפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי, העניק המפכ"ל את תעודות ההוקרה לשניים ואף העלה את י' בדרגה, מדרגת רס"מ לדרגת רס"ב.

רנ''צ דנינו שיבח את רס"ב י' ואת המאבטח ואמר כי "בפעילות מהירה ומקצועית, ביצעתם ירי לעבר המחבל והבאתם לנטרולו. בפעילותכם זו, שהתאפיינה בנחישות, אומץ לב, וחתירה למגע, מנעתם את החמרת המצב".