פז-סטרוק

ראש המנהל האזרחי לשעבר תא''ל במיל' אילן פז וחברת הכנסת אורית סטרוק (הבית היהודי) השתתפו היום (שני) בפאנל בכנס רמלה השמיני, שנערך בנושא "המאבק על זכויות האדם ביהודה ושומרון".

''כשאנחנו מדברים על מפגע שעושה פיגוע, טרוריסט שעושה אירוע טרור נגד אוכלוסיה אזרחית, זה הנרטיב שלנו", טען פז. ''אנחנו חושבים שאנחנו צודקים וגם אני חושב''.

לדבריו יש להבין כי בצד הפלסטיני הנרטיב שונה בתכלית. ''לפלסטיני הממוצע, לוחם החופש שלו זה מי שעושה פיגועים בישראל, לא שוטר שעומד בכיכר בחברון ומכוון את התנועה, זה שמפגע בישראל זה לוחם החופש שלו.

''האוכלוסייה הפלסטינית תומכת בטרור, הם לוחמי החופש שלהם ולכן האסירים זה לא סתם נושא, זה כמעט הנושא מבחינת החברה הפלסטינית'', הוסיף ראש המנהל האזרחי לשעבר.

חברת הכנסת סטרוק לא אהבה, בלשון המעטה, את דבריו של פז. ''אני חושבת שהיתה לכם הזדמנות מצוינת לשמוע איך מדבר איש המנהל האזרחי. זו לא דוגמא מיוחדת, הקו ששולט במנהל האזרחי - הם מהאו''ם, מבינים את הנרטיב הזה והנרטיב הזה... הם כמעט חנין זועבי, תסלח לי.

"אני חושבת שהגיע הזמן שנשים סוף לכיבוש הזה", קראה סטרוק, ''אנחנו עוד מעט חמישים שנה בשטח, וה-400 אלף האנשים האלה שדברנו עליהם חלקם מגדלים באזור הזה כבר נכדים ואפילו נינים. הנכדים שלהם כבר מתגייסים לצה''ל. זה לא נורמלי שהם לא חיים עם חוקי מדינת ישראל. הגיע הזמן להחיל את החוק הישראלי באזורים הללו''.