בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" קיימה היום (רביעי) מסיבת עיתונאים מיוחדת וביקרה באופן חריף את התנהלותו הביטחונית והמדינית של ראש הממשלה נתניהו.

למסיבת העיתונאים הגיעו שבתי שביט, ראש המוסד לשעבר; האלוף (מיל') אמנון רשף, לשעבר מפקד גייסות השריון; תא"ל (מיל') גיורא ענבר, לשעבר מפקד יחידת הקישור ללבנון; תא"ל (מיל') אשר לוי, לשעבר ראש מטה פיקוד דרום ואריה פלמן, ממלא מקום ראש השב"כ לשעבר.

"נתניהו, אתה ראש הפירמידה ולא יכול לזרוק את האשמה על אחרים", הטיח ראש המוסד לשעבר שבתאי שביט בראש הממשלה. "לא אחרים אשמים בכישלון מול חמאס, בנושא הגרעין האירני, לא אחרים הפכו את ארה"ב מבעלת ברית לאויב. אנחנו שואלים אותך - איפה האחריות שלך?".

"הגיע הזמן שתענה לשאלות הקשות או שלא תעמיד את עצמך לבחירות", הוסיף שבתאי. "למה שחררת 1,200 מחבלים אחרי ששנים הטפת נגד זה? ענה לתושבי עוטף עזה שמפחדים לחזור הביתה - איפה הביטחון האישי שהבטחת להם? למה אפשרת למנהרות חמאס להגיע כמעט עד לגני ילדים?".

"מר נתניהו, נאומים ללא מעשים לא מביאים ביטחון", אמר תת אלוף (מיל') גיורא ענבר, לשעבר מפקד סיירת גולני וחטיבת גבעתי. "אם כשלת במשימה הבסיסית של לספק ביטחון אמיתי מול חמאס ואירן אז שלפחות יהיה לך את היושר להודות בכך. הציבור לא מאמין שנתניהו הביא או יביא ביטחון, אז למה שנצביע לך אם כשלת בדבר הבסיסי ביותר שהבטחת?".

"העם חושב, מרגיש ויודע שאין לו מספיק ביטחון ושהוא צריך לבחור האם להאמין לך או ל-200 מפקדים עם ניסיון, הוא מוציא לך כרטיס אדום. הציבור לא מאמין שנתניהו יביא ביטחון. למה שנצביע לך אם כשלת בדבר הבסיסי ביותר שהבטחת - ביטחון לאזרחי ישראל".