השייח ראאד סלאח
השייח ראאד סלאחפלאש 90

ראש התנועה האסלאמית בישראל, השיח' ראאד סלאח, מתריס כלפי הממסד הישראלי באומרו, כי המשך ביצוע "עוולות בידי הכיבוש הישראלי", שליחת אנשים לכלא והמשך רדיפת הפלסטינים לא תעכב את היעלמותו של "הכיבוש".

הדברים נאמרו בתגובה להודעת בית המשפט על מועד להקראת פסק הדין בעניינו של סלאח ב-26 במרץ. "אם פסק הדין יורה על תקופת מאסר למשך חודשים או שנים, אין הדבר מפחיד אותנו, שכן אנו תמיד נתמוך באל-קודס ובמסגד אל-אקצה בהתאם לשבוע ולנאמנות אשר לא ינתקו עד אשר נפגוש אל אללה", אמר סלאח.

בנובמבר 2014 קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את ערעור המדינה והרשיע את השייח' ראאד סלאח בעבירה של הסתה לגזענות, זאת בנוסף לעבירת ההסתה לאלימות בה הורשע בבית משפט השלום. עם זאת, בית המשפט המחוזי לא הכריע בשאלה האם להחמיר בעונשו של סלאח והחזיר את הדיון בנושא לבית משפט השלום בירושלים.

שלמה פיוטרקובסקי דיווח, כי בחודש נובמבר 2013 הרשיע בית המשפט השלום בירושלים את השייח' ראאד סלאח בעבירה של הסתה לאלימות וזיכה אותו מעבירה של הסתה לגזענות. במרץ 2014 דינו נגזר ל-8 חודשי מאסר בפועל ו-8 חודשי מאסר על תנאי.

כתב האישום עסק בדרשה שנשא השייח' סלאח ביום 16.2.07, בפני מאות מתפללים ומול כלי תקשורת רבים, במסגרת תפילות יום השישי. השייח' סאלח (שהורחק בצו בית משפט מתחומי העיר העתיקה בירושלים) ורבים משומעיו שנמנעה מהם הכניסה להר הבית באותו יום, קיימו תפילה המונית ברח' בן הדייה בשכונת ואדי ג'וז, במהלכה נשא השייח' סלאח דרשה בה הסית לאלימות ולגזענות, אל מול מיקרופונים ומצלמות התקשורת.

בפרקליטות מזכירים כי דברי השייח' סלאח כללו התבטאויות קשות כנגד השלטון הישראלי וכוחות הביטחון, אשר שיאן בקריאה ברורה לעולם המוסלמי לפתוח באינתיפאדה אלימה לשחרור ירושלים ומסגד אל אקצא, בגינה הורשע השייח' סלאח בהסתה לאלימות.