יעלון בעוטף עזה. ארכיון
יעלון בעוטף עזה. ארכיוןצילום: פלאש 90

שר הביטחון, משה יעלון, מתייחס הבוקר (חמישי) בראיון לגלי צה"ל למסיבת העיתונאים שערכו אנשי ביטחון בעבר בה ביקרו את התנהלותו הביטחונית של ראש הממשלה נתניהו בשנים האחרונות.

 "אני מכבד את האנשים ומעריך את מה שעשו, אבל הם טועים בגדול, לא בפעם הראשונה".

"אני מכיר את התנועות הללו שטעו הרבה פעמים: התמיכה באוסלו שהביאה עלינו למעלה מ-1000 הרוגים, התמיכה בהתנתקות. אני מציע בענין הזה להפסיק עם הסיסמאות ולהתעסק בעיקר", אמר יעלון. "בכל מערכת בחירות בשנים האחרונות חיפשו תקווה. אוסלו הייתה תקווה, הירידה מרמת הגולן הייתה תקווה. נח להפיץ תקווה כאילו יש איזשהו פיתרון. צריך להיזהיר מהיאחזות בנביאי שקר, במקרה הזה זה נבואת שקר שלצערי הוליכה אותנו שולל והביאה עלינו סכנות", הוסיף.

יעלון התייחס גם לעניין האיראני."במקום לעסוק במהות עוסקים בפוליטיקה, גם כאן, בחוסר גיבוי לראש הממשלה", טען, "אם ראש הממשלה לא היה יוצא ולאיראן הייתה פצצה, אז היו אומרים למה הוא לא יצא? למה הוא לא ניסה לעצור את זה נגד הקונגרס?". הוא הוסיף כי "עכשיו אתה רואה את שרי החוץ האירופים אומרים שההסכם הוא רע".

על הלחץ בליכוד נוכח הסקרים הלא מחמיאים במיוחד בעת האחרונה, אמר יעלון כי "יש בהחלט מוטרדות ודאגה. אם הפער בינינו לתנועה הצמודה לא תיסגר, אז תקום פה ממשלת שמאל ברשות בוז'י וציפי, בתמיכת הערבים יש עתיד ושל כאלה שמתחזים כימין".

יעלון, כמו נתניהו, טוען כי לא תקום ממשלת אחדות, "אני לא רואה ממשלת אחדות, משום שהיא תהיה ממשלת שיתוק".