יעקב כ"ץ (כצל'ה)
יעקב כ"ץ (כצל'ה)פלאש90

זכורה לי טיסה לארצות הברית שבה ישבתי לצדו של הרב חנניה צ'ולק, מייסדה ומנהלה של עמותת 'עזר מציון' המפורסמת במעשי החסד הרבים שלה.

הרב צ'ולק סיפר לי שכאשר סעד וטיפל בגאון הרב יעקב ישראל קנייבסקי זצ"ל, בעל הקהילות יעקב, "הסטייפלר", הגיע פעם תלמיד חכם גדול אל הרב ושאלו שאלה. השיב לו הרב כפי שהשיב. תמה התלמיד-חכם: כששאלתי את עוזריך, נעניתי בתשובה שונה. השיב הרב: זהו שכתוב "השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים" (דברים טז, יט). סביב כל צדיק נמצא חכם. השוחד מעוור את עיני החכם, ואז החכם מסלף את דברי הצדיק.

הרהרתי בסיפור זה בהקשר לבחירות הממשמשות ובאות ועל כך שלכל הקרואים מנהיגים ישנם יועצי בחירות חכמים. האחרונים תפקידם לרדד ולסלף את המציאות, בהניחם שכל השומעים, הצופים והקוראים רדודים כמותם. וראו זה פלא: חלפו חודשים אחדים מאז הוכרז שיוצאים לבחירות, ותוצאות הסקרים מראות שכאז בעת ההכרזה על הליכה לבחירות והיום ימים ספורים לפני הבחירות, התוצאות פחות או יותר זהות. הנבחרים לא השתנו. הבוחרים לא שינו דעתם. השינוי היחידי שחל הוא מצבם הכלכלי של החכמים.

עם ישראל נמצא בתוככי מהלכי ענק של קיבוץ גלויות, בנייה והתיישבות, שיבה לשפה, למקורות ולכל אשר יהודי וישראלי ייקרא. ראוי לו לעם נפלא זה שגם מנהיגיו יטפסו לרום-גובה הבנת תהליכים אלו, ומתוך כך ימשיכו להנהיג את העם היושב בציון להישגים נוספים בכל התחומים הנ"ל.

נאמר באומץ: כולנו, בצדדנו הגשמיים, דבקנו בהנאות המערב ואימצנו חלקים לא מבוטלים בהתנהגויותינו ובהחלטותינו בהיגררות אחרי סממנים חיצוניים המסתירים ריקנות וחוסר קשר לערכים ולחזון. בבחירות אלו, המייצגת הבולטת ביותר של הריקנות המערבית, בעלת התרבות השטחית, חסרת החזון והאידיאלים, היא רשימת יש עתיד. לעומתה ושונה ממנה היא רשימת הבית היהודי על נבחריה כולם, אשר מייצגת בצורה היותר שלמה את השאיפות הלאומיות הישראליות הקשורות בקשר עמוק ובלתי ניתן לניתוק מהמורשת והמסורת הישראלית-יהודית לאורך כל הדורות כולם.

מדינות המערב, בעלות תרבות הג'ל והפוזה, חברו לצערנו בחולשתן האידיאולוגית למדינות המוסלמיות הסובבות אותנו, במגמה להכניסנו שנית לתחום המושב. הגטו היהודי הקטן הידוע לשמצה, המוקף גדרות וחומות שמטרתן הנצחת חולשת היהודי ותלותו בנשיאים, בראשי ממשלות, בעמים ובדתות אחרות.

המפלגה היחידה שאפשר לסמוך על כל נבחריה, שתהיה נאמנה לכך שארץ ישראל הנמצאת בידינו בע"ה תישאר כך לנצח נצחים, היא מפלגת הבית היהודי.

הכותב הוא לשעבר יו"ר האיחוד הלאומי