האדמו"ר מויז'ניץ מצביע בבחירות לפני שנתיים
האדמו"ר מויז'ניץ מצביע בבחירות לפני שנתייםצילום: Yaakov Naumi/Flash90

החשש מפני אובדן המנדט השביעי של יהדות התורה מעלה בימים האחרונים את מפלס המתיחות בין המחנה החרדי-אשכנזי לפלג הירושלמי בהנהגתו של הרב אוירבאך שלפי שעה נראה כי יימנע בבחירות.

בדברים שנשא אמש האדמו"ר מויז'ניץ בנוכחות אלפים מחסידיו בבני ברק, הוא תקף ברמיזה את עמדת הרב אוירבאך עמו נועד בתחילת השבוע במטרה לשכנעו שלא לפלג את הציבור החרדי-אשכנזי ולהתאחד סביב יהדות התורה, פגישה שככל הנראה נכשלה.  

בדבריו הקריא מכתב מסבו שנכתב בעד יהדות התורה ערב אחת ממערכות הבחירות. "יש המון מכתבים של סבי הקדוש ה'אמרי חיים' ואבי הקדוש בדרשה מעומק ליבנו כותב סבי הק' אל אנ"ש החרדים התמימים והישרים, הקשורים בשושלת קוסוב ויזניץ, מעומק ליבנו אני פונה אליכם, אחים בני אב אחד נחנו, לתת כוחכם לבחירות הבאה לרשימת אגודת ישראל אות ג', העומדת תחת מרות גדולי התורה, ולא לבד שכל אחד יתן קולו, אלא יעבוד ויתאמץ בכל האפשר, להביא קולות לרשימה הנ"ל, מי שעינים לו יראה ויבין החילוק, בין התומכים, ובין המבזים את התורה".

"ההצבעה אצלנו זה קנאת ה' צבקות, כך הורנו רבותינו", אמר האדמו"ר וקרא בקול: "מי בעדנו, מי נגדנו ומי בינינו", כשהוא משגר ביקורת מרומזת אך חריפה נגד הרב אוירבאך שמפלג את הציבור החרדי ועלול להוביל לירידה בכוחה של יהדות התורה.

"אסור שתהיה שאננות. אף אחד לא ישב רגוע ויגיד אלי לא נוגע הדבר", התבטא האדמו"ר.

מנגד, בעיתון הבית של הרב אוירבאך, 'הפלס', מסבירים שתמיכה ב'דגל התורה' פירושה "סיוע לעוברי עבירה" שמשמעה: ביצוע עבירה. לא פחות.

"מי שתומך באותם העסקנים ונותן כח בידם - הרי הוא בגדר 'מסייע לעוברי עבירה' ח"ו, על כל הכרוך בכך", לשון אחד המאמרים שפורסמו בהבוקר ב'הפלס'.