לשערך. רובינשטיין
לשערך. רובינשטייןFlash 90

שופטי בג"ץ דחו הבוקר (שני) את העתירה שהגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו כנגד הצווים המנהליים שהוציאו אלופי פיקוד העורף והמרכז כנגד תושב השומרון מאיר אטינגר.

אתמול התקיים הדיון בעתירה והבוקר פרסמו השופטים את החלטתם לפיה הם דוחים את העתירה והצווים יחלו החל ממחר אחר הצהריים.

בהחלטתו ציין השופט רובינשטיין, "החקירה במשטרה נסבה לגבי אירוע ספציפי של הצתה, ולא על כל הנושאים שבשלהם הוטלו הצוים, אך חוששנו כי על פי טיבו של החומר – וניסינו להיות לפה לעותר שאינו זכאי לעיין בו – לא הייתה תועלת רבה בשימוע שמעבר לכך, אף כי התרשמותנו הברורה היא, שהעותר יודע היטב היטב על שום מה מוטלות עליו ההגבלות".

על עו"ד עדי קידר שייצג את אטינגר מטעם ארגון חוננו נאסר להיחשף לחומר שהגישה המדינה ובו טענה כי קיים מידע מודיעיני כנגד אטינגר בטענה שהוא מעורב בפגיעה בערבים.

עו"ד עדי קידר מחוננו מסר בתגובה כי "גורמי הביטחון ואכיפת החוק מגלים שוב את אזלת ידם בהוצאת צווי גירוש, אשר מעידים על ניצול לרעה של הליך קיצוני ופסול שמקומו במדינות עולם שלישי. הצער הגדול נובע מכך שביהמ"ש העליון של מדינת ישראל חותם ומאשר צווים מעין אלו ובכך מחליש אף את האמון במערכת השופטת".

אטינגר, בן 23, המתגורר עם אשתו בגבעת רונן שבשומרון, קיבל לידיו בשבוע שעבר צווי הגבלה מנהליים המורים כי עליו לשהות במעצר בית לילי, הרחקה מיהודה ושומרון וירושלים, וכן נאסר עליו ליצור קשר עם שישה מחבריו.

הוריו של אטינגר, כמו גם הורי אשתו, מתגוררים בירושלים ובבנימין, ונאסר עליו להגיע לביתם, מאחר והצווים נחתמו לפני מספר ימים וכבר נכנסו לתוקף, נמצא אטינגר במצב בו עליו למצוא דירה מחוץ לירושלים ויו"ש בתוך מספר שעות, דבר בלתי אפשרי.