השראת המיזם החברתי ירושלמי 'הבוידעם' וכחלק מפרויקט 'אומן וקהילה' יזמו סטודנטיות משנה א' במכללת אמונה את התערוכה 'בגדים מהבוידעם'.

'הבוידעם' הוקם לפני כחצי שנה וכבר הפך לטרנד ירושלמי מוכר עם השפעה בתחומים רבים. בגדים שלא בצורך נמסרים למיזם, שם ממיינים אותם מתנדבים והם נמכרים במחירים שווים לכל נפש כבגדים יד שניה על ידי צוות עובדים בעלי מוגבלויות במתחם מעוצב באזור התעשייה תלפיות.

"הגענו מספר פעמים אל הבוידעם" מספרת דר' ענת חן ראש החוג לאומנות במכללה וממשיכה "שמענו על כל הקונספט של המיזם, כל סטודנטית בחרה בגד שאותו היא קנתה והפכה ליצירת אומנות". 

מי שעומד מאחורי היוזמה הוא איש העסקים תושב רעננה אלי לדרמן ורעייתו הינדי והרב גיא אביהוד, הפעיל כבר שנים בתחום השמת בעלי מוגבלויות בירושלים. אליהם הצטרף לאחרונה הרב יוסף צבי רימון רב קהילת אלון שבות דרום, כשהחזון המשותף הוא הקמת רשת ארצית שתיתן מענה לכמויות העצומות של בגדים שאין בהם שימוש, לתעסוקה לעובדים בעלי מוגבלויות  ולציבור הרחב לרכישת בגדים במחירים נוחים.

"זהו מעגל אדיר של חסד ונתינה" מספר הרב רימון. " לפני כמעט עשור התחלנו לסייע לאנשי גוש קטיף למצוא תעסוקה והסתבר לנו במהלך השנים שיש אוכלוסיות רבות שזקוקות לסיוע ואנחנו שמחים על הזכות להיות חלק ממפעל החסד והתעסוקה של הבוידעם".

הרב גיא אביהוד מוסיף "הלקוחות מגיעים מכל שכבות האוכלוסייה. רבים מאלו המגיעים למסור בגדים הופכים ללקוחות קבועים".

התערוכה מוצגת ההשבוע ביריד לנשים 'הוד והדר' בבנייני האומה בירושלים. השנה ביריד ניתן לא רק לקנות בגדים אלא גם למסור ביגוד ל 'הבוידעם'.