אלי ישי
אלי ישיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בראיון לערוץ 7 מספר יו"ר תנועת 'יחד', חבר הכנסת אלי ישי, על תחושותיו בבוקר יום הבחירות, יום שאותו החל בביקור בכותל המערבי ומשם יצא לקלפי והלאה אל היום הסוער שלפניו.

לדבריו כבר בראשית היום הגיעו למטה 'יחד' תלונות רבות על העלמת פתקי ההצבעה של מפלגתו מקלפיות, "אנשים שכנראה קיבלו הנחיות מש"ס לצערי הרב". בהקשר זה הוא מזכיר את מעצרו של אחד ממעלימי הפתקים בישוב כוכב יעקב.

ישי מציין ומזכיר לציבור כי במקרה שבו חסרים פתקי הצבעה עם האותיות הרלוונטיות ניתן לקחת פתק לבן ולרשום עליו בכתב יד את האותיות שהועלמו.

"צר לי על ההתנהגות הזו כי הערבים התאחדו ואנחנו חלילה וחס נאבד קולות של הימין. זה נורא ואיום", אומר אלי ישי ומזכיר את פנייתו לראשי המפלגות החרדיות והדתיות, כולל ש"ס, ובקשתו לקיים מערכת בחירות נקייה, "כי אחרי הכול אנחנו רוצים את המחנה הלאומי, את השמירה על התורה ועל הארץ. לצערי אני רואה את המציאות הפוכה. אם אנחנו נפסיד קולות זה מסכן את המחנה הלאומי. אנחנו רוצים את הימין בשלטון ולא את השמאל", אומר ישי המשוכנע כי מו"מ לחלוקת ירושלים יחל כבר מחר אם תקום ממשלת שמאל בראשות לבני והרצוג.

"בזכותנו יהיה מחנה לאומי ותהיה ממשלה לאומית", קובע ישי וקורא לאזרחים הנתקלים בתקלות וניסיונות שיבוש לפנות לרשויות האכיפה על מנת להסדיר את השיבושים המכוונים ולאפשר הצבעה תקינה.

ישי מתייחס גם לקריאתו של נתניהו להצביע רק למפלגתו ולא למפלגות ימין אחרות על מנת לרכז את הכוחות במפלגת שלטון גדולה. "זה ברור שהוא ירכיב את הממשלה הבאה בע"ה. אין אופציה אחרת. המנדטים שלנו זה מה שיכריע. אם אנחנו עוברים ומצליחים אז יש לו 5-6 מנדטים שיכריעו את הרוב למחנה הלאומי. זה בדיוק מה שחסר לו. לכן במקרה הזה, אצלו חצי מנדט או רבע מנדט זה לא רלוונטי לעומת המנדטים שלנו שיביאו לו את השלטון בסופו של דבר. נהיה גוש חוסם בפני השמאל. הלילה נתקשר אליו לברך אותו ונלך אך ורק לממשלת ימין. לא נשב בממשלה של בוז'י וציפי. לכן המנדטים הללו שלנו יצילו את הימין את המחנה הלאומי ואת הליכוד, כפי שאומר הסלוגן – אם אין אלי אין ביבי".

ישי הביע תקווה לשיתוף פעולה דתי חרדי ביום שאחרי הבחירות לקידום עקרונות עם ישראל וארץ ישראל תוך שמירה על הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה. "אשמח לעבוד ביחד למען עם ישראל, אבל כרגע חייבים לנצח בבחירות על מנת שהמחנה הלאומי יצליח וינצח. אני די רגוע שנתניהו לוקח, אבל כל קול מכריע וחשוב להצלחת המחנה הלאומי".