פעילי תנועת "אם תרצו" הגיעו הבוקר (רביעי) לשיעור של פרופ' עמירם גולדבלום בקמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים, הניפו שלטים בהם נכתב בין היתר "דורשים חופש אקדמי", "די להסתה", והציגו בפני הסטודנטים שנכחו במקום את אמירותיו הקיצוניות של המרצה.

בשבוע שעבר דיווחנו כי פרופ' גולדבלום, ממקימי ''שלום עכשיו'', השווה בפייסבוק את פעילי תנועת "אם תרצו" לנערי היטלר והגסטפו כתגובה לתכנית למחשבה ציונית שמפעילה התנועה באוניברסיטת בן גוריון ובאוניברסיטה העברית.

מנכ"ל התנועה מתן פלג שנכח במקום קרא לעבר גולדבלום: ''הדברים שלך פגעו ברגשותנו, אני נכד של ניצולי שואה ואנחנו מעולם לא קידמנו את גבלס וכל המפלצות אלה. אתה איש חינוך ואתה לא יכול לפגוע בסטודנטים בצורה כזו. אתה מעליב ציבור סטודנטים שלם שמנסה בסך הכל לקדם את אהבת הארץ" .

בתגובה הגיב גולדבלום כי מעולם הוא לא ביטא את דעותיו הפוליטיות בתוך הכיתה אלא אך ורק מחוץ למסגרת האקדמית. 
בנוסף, חילקו פעילי "אם תרצו" פלאיירים לכל הסטודנטים בשיעור של גולדבלום בהם הסטטוס אותו כתב גולדבלום בפייסבוק, בו הוא משווה בין נוער היטלר ל"אם תרצו".

"גם אם אינך מסכים/ה עם 'אם תרצו', בוודאי תסכים/י שלא ראוי שמרצה יקרא לסטודנטים שלו 'נערי היטלר', או ימנע מהם קיום הרצאה – רק כי הוא לא מסכים עם הדעות והערכים אותם הם מקדמים. סתימת הפיות פוגעת בכולנו, דורשים חופש אקדמי!", נכתב בפלאייר.

נזכיר כי פרופ' גולדבלום דחה בשיחה עם ערוץ 7 את טענות של אנשי ''אם תרצו'' נגדו. גולדבלום התלונן לדיקן הסטודנטים על התרמית, כלשונו, של ''אם תרצו'' בהציגה 'קורס' שלה בין כתלי האוניברסיטה שהוא כביכול שיתוף פעולה בינה לבין האוניברסיטה, דבר שלא יעלה על הדעת ומנוגד לחוקת האוניברסיטה.

"הצגתו של סניף אם תרצו באוניברסיטה הוא שקרי אין עוד תא שמציג עצמו כ 'אם תרצו – האוניברסיטה העברית' אלא תא באוניברסיטה העברית או סניף באוניברסיטה. כל סגנונה של התנועה הזאת הוא שקרי ונבזי", דברי גולדבלום.