ברק אובמה ובנימין נתניהו
ברק אובמה ובנימין נתניהוצילום: רויטרס

גורמים בממשל האמריקני אמרו הלילה (חמישי) לעיתון "ניו יורק טיימס" כי ארצות הברית שוקלת לתמוך בהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם המגדירה את גבולות המדינה הפלסטינית בקווי 67'.

לפי הדיווח, הצעד נשקל בעקבות דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו השבוע, לפיהם יתנגד להקמת מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון ובשל הדברים שאמר ביום הבחירות בנושא שיעור ההצבעה הגבוה במגזר הערבי.

הגורמים האמריקנים הוסיפו כי למרות שהיחסים בין ישראל לארצות הברית יישארו חזקים, ייתכן שהם לא ינוהלו על ידי הנשיא ברק אובמה עצמו כי אם על ידי מזכיר המדינה ג'ון קרי ובכירים במשרד ההגנה.

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, התקשר אמש לראש הממשלה נתניהו, ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. עם זאת, אובמה עדיין לא צלצל לנתניהו ובהודעת הבית הלבן נכתב כי הנשיא האמריקני צפוי להתקשר לנתניהו לאחר פרסום התוצאות הרשמיות.

הבית הלבן הביע דאגה מדבריו של נתניהו במהלך יום הבחירות, ש"הזהיר" מכך שהציבור הערבי יוצא בהמוניו לקלפיות - במה שכונה על ידי האמריקנים "רטוריקה פלגנית נגד ערביי ישראל במערכת הבחירות". בכירים נוספים בממשל מתחו ביקורת על התנגדות ראש הממשלה לפתרון שתי המדינות.