הפתעות בנתב"ג?
הפתעות בנתב"ג?פלאש 90

המטה ללוחמה בטרור מזהיר ישראלים לקראת החגים הקרבים בהם חג הפסח, יום העצמאות, ל"ג בעומר ושבועות העלולים להוות תאריכי יעד מועדפים לכלל גורמי הטרור למימוש פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודיים בחו״ל.

במטה מציינים כי אזהרות המסע של המטה ללוחמה בטרור מבוססות על מידע מוצק ומהימן, אשר משקף איום ממשי, בהסתמך על תמונת המודיעין, לתקופה הנתונה.

מבין 193 המדינות, כיום ישנן 27 אזהרות מסע למדינות, אליהן יש להוסיף איסור נסיעה ל־ 6 מדינות ע״פ החוק וכן 8 אזהרות מסע לחבלי ארץ מסוימים (סה״כ 41 אזהרות מסע).

במטה מציינים כי רצף הפיגועים של האסלאם הקיצוני בשנה האחרונה בבלגיה, קנדה, אוסטרליה, צרפת ודנמרק מעלה חשש לפיגועים נוספים נגד יעדים מערביים בהם גם יעדים ישראלים ויהודיים (קהילות יהודיות), בדגש על מערב וצפון אירופה מצד גורמי ג׳יהאד עולמי (כולל דאע״ש) הן מקרב ״בוגרי סוריה ועיראק״ השבים לארצות מוצאם והן מקרב גורמים מקומיים שלא שהו בזירות הלחימה אך פועלים בהשראת ארגוני הטרור.

בזירת יבשת אפריקה־ מבקשים להדגיש את הגברת האיום לפיגועים נגד יעדים מערביים ובכללם גם יעדים ישראלים בדגש על אנשי עסקים וחברות ישראליות ומרכזי קניות.

יודגש כי חל איסור נסיעת ישראלים למדינות אויב: סוריה, עיראק (בכלל זה כורדיסטן), איראן, לבנון, תימן וערב הסעודית על פי החוק למניעת הסתננות. כמו־כן מזהיר המטה ללוחמה בטרור מהגעה למדינות הסמוכות הגובלות עם מדינות האויב ולאזורי לחימה (בדגש על לוב) לאור חשש מאיום החטיפה.

עדין בתוקפה אזהרת מסע חמורה לחצי האי סיני. המטה ללוחמה בטרור קורא לישראלים להישמע להמלצות להימנע מביקור.

קמפיין הטרור העולמי של איראן ו״חזבאללה״ ממשיך להוות איום מתמשך על יעדים ישראלים ויהודיים ברחבי העולם בדגש על יעדי תיירות ישראלים וסמלים יהודיים (רבנים, ראשי קהילות, בתי חב״ד). כמו כן גם בתורכיה - אזהרת המסע במדרג הבסיסי ללא שינוי וההמלצה לציבור הישראלי להימנע מנסיעות לא חיוניות־ בתוקף.