מאת השם
מאת השםעטיפת הסינגל

צבי זלבסקי הוא אמן ותיק ומוערך במוסיקה היהודית. מאחוריו תשעה אלבומים מוצלחים, ביניהם 'שערי ארמון' ו'אורי וישעי' – שהוקדשו לניגוני הימים הנוראים, 'מים רבים' – שהופק לאחרי ימי אוסלו ו'ענני' – שראה אור בעקבות הכאב הגדול והבלתי נתפס של הגירוש מגוש קטיף.

בימים אלה מסיים צבי את העבודות על אלבום חדש ועשירי במספר, אשר מאגד מבחר שירים אותם הלחין בשנים האחרונות. האלבום שיקרא והנה הבית מואר, העתיד לראות אור אי"ה לקראת ל"ג בעומר, צפוי להכיל שירי משוררים, שירים שכתב בעצמו וכמובן גם מילים מהמקורות. חידוש מיוחד הפעם הוא האמנים המתארחים באלבום, הכוללים את אילן דמרי, יצחק מאיר ואהרון דויטש – מוסיקאי צעיר ומוכשר.

מאת השם היתה זאת – הוא סנונית ראשונה מתוך האלבום שבדרך. השיר הולחן לחתונת ידידה קרובה של המשפחה, שלאחר שנים רבות של חיפושים ואכזבות מרות מצאה את שאהבה נפשה. "כולנו הרגשנו שזה סיפור מהאגדות, לכן לא היה יותר מתאים מלהלחין פסוקים אלו" – מספר צבי, שגם מגלה שזהו הלחן השלישי שלו למילים הללו.

הבחירה לארח בשיר את אילן דמרי, סולן להקת המדרגות היה חלום ישן של צבי. "אני מאוד אוהב את השירה שלו והייתי בטוח שהוא יעשה את זה הכי טוב. לשמחתי הוא נענה לבקשתי והתוצאה אכן נפלאה" – הוא משחזר.